Wydanie: PRESS 12/2011
W rozkroku
Wydawcy dzienników mają twardy orzech do zgryzienia: z jednej strony muszą redukować koszty pracy, z drugiej – rozwijać jakościowy kontent w nowych mediach
Decyzje podejmowane przez wydawców jesienią pokazują, że sytuacja na rynku dzienników jest niezwykle trudna. Nawet 120 osób może do końca br. stracić pracę w Presspublice, wydawcy m.in. dzienników „Rzeczpospolita”, „Parkiet Gazeta Giełdy” i „Życie Warszawy”. Grzegorz Hajdarowicz, nowy właściciel spółki, ogłosił, że po pierwszych trzech kwartałach strata wynosi 12 mln zł, a do końca roku wzrośnie do 15,6 mln zł. Jak tłumaczy Tomasz Wróblewski, wiceprezes Presspubliki i redaktor naczelny „Rz”, po analizie sytuacji finansowej postanowiono wdrożyć plan restrukturyzacyjny, zakładający także ogłoszenie zwolnień grupowych. Negocjacje ze związkami zawodowymi w tej sprawie mają się zakończyć na początku grudnia.
Redukcje zatrudnienia nie ominęły nawet liderów rynku. Zwolnienia zapowiedziało kierownictwo „Faktu” (Ringier Axel Springer), koszty pracy ogranicza Agora SA, pozbywając się wieloletnich pracowników „Gazety Wyborczej” w centralnej redakcji i w oddziałach.
– Nastał czas, w którym nikt już nie liczy, że na rynku prasy codziennej będzie lepiej – mówi Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR SA, właściciela „Super Expressu”.
Sebastian Kucharski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter