Wydanie: PRESS 12/2011
Nowe media Lisa
Arianna Huffington, założycielka „The Huffington Post”, jest dla Tomasza Lisa inspiracją do stworzenia jakościowego portalu dla kilkuset tysięcy osób. Czy uda mu się je zatrzymać i zdobyć następne?
Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, 3 listopada rozpoczął dzień o godz. 6.30 od lektury branżowych serwisów informacyjnych. Przeczytał w nich, że redaktor naczelny wydawanego przez niego „Wprost” pracuje nad serwisem internetowym, który ma „obalić obowiązujące dziś reguły podawania informacji. Nie tylko w portalach, ale w ogóle w mediach informacyjnych”. Projekt tego serwisu nazwano polskim „Huffington Post”. „W mediach elektronicznych od lat nie wystartowało nic tak dużego” – czytał prezes Lisiecki, dowiadując się też, że serwis prowadzony przez Lisa ma ruszyć na początku 2012 roku.
Pięć dni później Michał Lisiecki mógł oglądać naczelnego swojego „Wprost”, jak z zapałem przemawiał do uczestników Forum IAB Polska. „Chcemy pokazać, że w polskim Internecie jest miejsce na dobre, jakościowe dziennikarstwo i realną debatę społeczną” – mówił Tomasz Lis. Zapowiadał, że w jego serwisie pisać będą o polityce, gospodarce, kulturze, nauce czy sporcie najlepsi w Polsce specjaliści i dziennikarze z tych dziedzin. „Wśród komentatorów znajdą się tak zwani decision makers, czyli najważniejsze osoby w państwie, na przykład politycy, ekonomiści, bo chcemy tworzyć forum prawdziwej debaty publicznej” – mówił Lis.
Widać uznał, że serwis internetowy tygodnika, którym kieruje, nie jest najlepszym miejscem na „jakościowe dziennikarstwo i realną debatę społeczną”. We Wprost24.pl Tomasz Lis się bowiem nie angażuje.
Platformie Mediowej nie pozostało nic innego, jak dzień przed tym, gdy Lis ogłaszał publicznie swój nowy projekt, również ogłosić, że przekształca serwis Wprost24.pl w taki wzorowany na „The Huffington Post”.
Mariusz Kowalczyk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter