Wydanie: PRESS 07/2011
Maszynki do pieniędzy
- Wyjmujesz pieniądze z bankomatu?
Najpierw otrzymasz reklamę. Co na to klienci?
Jak zwykle wkładasz kartę, wciskasz na panelu klawisze zgodnie z instrukcjami na ekranie, wstukujesz kod, wpisujesz potrzebną kwotę. Jak zwykle chwilę czekasz na wypłatę, słuchając szelestu przeliczanych przez maszynę banknotów. Wreszcie trafiają do podajnika. Ale plik jest grubszy niż zwykle, bo oprócz pieniędzy wyjmujesz ulotkę reklamową. Przyzwyczaj się do tego. Bankomaty służą bowiem nie tylko do wybierania pieniędzy, ale umożliwiają też udział w loteriach, wydają druki reklamowe, a nawet wypłacają nagrody w promocyjnych konkursach. Operatorzy niezależnych sieci bankomatowych wykorzystują maszyny do działań marketingowych, dzięki którym zarabiają już nie tylko na wypłatach pieniędzy, ale również na umowach z reklamodawcami. Najbardziej aktywny jest lider rynku Euronet. Zaczął niefortunnie: w kwietniu br. wokół jego bankomatów poniewierały się ulotki reklamowe Play, które wyrzucali zirytowani ludzie wypłacający gotówkę. Mimo to operator poszerzył ofertę marketingową opartą na swoich maszynach. W maju Kraft Foods Polska za ich pośrednictwem mógł wypłacać nagrody w promocyjnym konkursie Alpen Gold, a sieć Orange wypłacała swoim klientom bonusy za doładowanie konta w ofercie Mix. Nawet Euronet zaproponował własną loterię „Wypłacaj i wygrywaj”: za wypłatę 50 lub 100 zł klienci mogli brać udział w losowaniu nagród pieniężnych w wysokości 100 zł.
Więcej w lipcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter