Wydanie: PRESS 07/2011
Lekcja pokory
- Telewizyjne kanały tematyczne to słaby punkt polskich nadawców
To była największa porażka – tak o zamknięciu kanału TVN Warszawa mówi Olgierd Dobrzyński, dyrektor departamentu rozwoju biznesu w Grupie TVN. Od czerwca istnieje już tylko internetowy portal zamkniętego w marcu TVN Warszawa. To kolejny, po likwidowanych w latach 2008–2009 kanałach TVN Gra, TVN Lingua, TVN Med. Potem Grupa TVN sprzedała swoje udziały Discovery Networks w tworzonym wspólnie z koncernem Discovery TVN Historia, a należąca do Grupy spółka ITI Neovision zrezygnowała ze stacji nTalk i Owsiak TV.
Wygląda na to, że telewizje ogólnopolskie nie radzą sobie z kanałami tematycznymi, a te przeważnie nie odnoszą sukcesu. Bo nie lepiej niż w przypadku Grupy TVN sprawy się mają z kanałami tematycznymi Telewizji Polskiej. Nie doczekaliśmy się wciąż kanału TVP Film, nie ruszył szumnie zapowiadany TVP Rozrywka (miał już koncesję na nadawanie), a obiecywany przez lata przez kolejnych prezesów TVP kanał TVP Parlament (który też ma koncesję) w końcu wystartował, ale jedynie w Internecie.
Natomiast Polsat – który jako pierwszy, jeszcze pod koniec lat 90., uruchamiał pakiet stacji tematycznych, ale też pierwszy je zamykał – w kolejne inwestuje bardzo oszczędnie. Tylko wobec Polsat Sport, który okazał się sukcesem, stosuje klasyczną strategię nadawców stacji tematycznych: wykorzystując markę popularnego kanału, tworzy kolejne.
Więcej w lipcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter