Wydanie: PRESS 07/2011
Pomysły za duże pieniądze
- Fundusze europejskie pomagają nie nowym
inicjatywom, tylko starym
Jak to możliwe, że na stronie Salon24 widnieje znak graficzny programu dotacyjnego Unii Europejskiej, skoro Salon24 pieniędzy z Unii nie dostał? – pytam Radosława Krawczyka, który wraz z Igorem Jankem, redaktorem naczelnym Salon24, realizuje z unijnych pieniędzy projekt pt. „Lubczasopisma”. – Salon24 to serwis istniejący od 2006 roku, a dotacje na tak zwane innowacje są przecież wyłącznie dla nowych przedsięwzięć i firm istniejących nie dłużej niż rok – dodaję.
– Projekt „Lubczasopisma” realizuje spółka Media Obywatelskie – wyjaśnia Radosław Krawczyk. – Została ona zawiązana w 2009 roku na etapie składania wniosku o dotację, czyli zgodnie z formalnymi wymogami. Dopiero w trakcie realizacji projektu, w styczniu 2010 roku, spółka Media Obywatelskie przejęła w zarządzanie Salon24 i wydzierżawiła od niego domenę, znak towarowy i bazę danych. Opłaty z tego właśnie tytułu stanowią jednak niewielki procent przychodów spółki Salon24.
– Czyli jednym słowem przechytrzyliście Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, która odpowiada za przyznawanie dotacji? – pytam.
– Spółka otrzymała finansowanie w ramach programu 8.1 zgodnie z prawem i procedurami PARP – odpowiada Radosław Krawczyk.
Więcej w lipcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter