Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07/2011

Poza kliszą

Rozmowa z Marcinem Szewczakiem,
reporterem „Wiadomości”

 

Dużo Pana kosztowało pierwsze wystąpienie przed kamerą?

 

Nie, kiedy mi zaproponowano, potraktowałem to naturalnie: to element mojej pracy. No i integralna część materiału, który przygotowałem. Niczym podpis dziennikarza pod tekstem.

 

Bartłomiej Skrzyński – dziennikarz na wózku z Wrocławia, Bartosz Szpurek – dziennikarz na wózku pracujący w TVN, Iwona Krzyżak – dziennikarka na wózku z Radia Merkury byli przed Panem widoczni w mediach. Pan długo się trzymał poza kadrem.

 

Może dlatego, że oni są bardziej doświadczeni. Ja zaczynałem pracę cztery lata temu, kiedy  przyjęto mnie do redakcji „Puls Raportu” w nowo tworzonej Telewizji Puls w Warszawie. Uznałem, że nie od razu muszę się pchać przed kamerę. Najpierw trzeba było się czegoś nauczyć.

 

Kiedy Pana zobaczyłam na wizji w „Wiadomościach”, pomyślałam: „O, znam głos, a teraz zobaczyłam twarz”. Ale pomyślałam też – teraz mi za to wstyd: „Hm, TVP chce sobie zrobić dobry PR”. I wiem, że nie tylko ja tak pomyślałam.

 

Nic z tych rzeczy. Ani nikt mnie nie zmuszał, ani nikt nie próbuje zbić na tym jakiegoś kapitału. Po prostu: jeśli dziennikarz pracuje w telewizji, musi się od czasu do czasu pokazać.

 

Lecz po przejściu do „Panoramy”, gdy Dwójka chciała Pana sprzedać mediom jako pierwszego dziennikarza na wózku pracującego w ich serwisie, bardzo Pan oponował.

 

Nie bardzo. Bo było to jednak działanie PR w pozytywnym sensie. Czyli że nie chodziło o wciśnięcie mnie w jakąś propagandową kliszę na temat niepełnosprawnych. A ja nie robię przecież tematów dotyczących tylko ich. Zajmuję się wieloma dziedzinami, od spraw zagranicznych po polityczne.

Więcej w lipcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
 

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.