Wydanie: PRESS 10/2010
Kongresmeni
Gościem specjalnym konferencji Ican Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”, będzie 6 października Nicholas Carr, były redaktor wykonawczy „Harvard Business Review”, zajmujący się technologią, biznesem i kulturą. Udział w konferencji „Strategia a efekt sieci!” w hotelu Marriott w Warszawie kosztuje 4499 zł, bez zniżek.
Ican Institute od lat wyróżnia się na rynku tym, że oprócz płatnych szkoleń organizuje ekskluzywne konferencje, za które odpowiada czteroosobowy dział organizacji eventów. – W zasadzie nie ma konferencji bez obecności renomowanego zagranicznego wykładowcy. To warunek niezbędny, by przyciągnąć decyzyjny szczebel zarządzania polskich firm – mówi Arkadiusz Hajduk, wiceprezes ds. corporate learning w Ican Institute. Sprowadzenie zagranicznego eksperta to czasem wydatek ponad 100 tys. dol., do tego dochodzą koszty przelotu, hotelu itd. – Wbrew pozorom organizacja takiego wydarzenia nie jest trudna. Hotel dostarcza sprzęt audio-wideo. Zewnętrzni są tłumacze, scenografia, oświetlenie. Ale obsługę marketingową i studio DTP zapewnia nasze wydawnictwo – opowiada Arkadiusz Hajduk. Dzięki temu HBR, jak każde wydawnictwo, ma przewagę na rynku, bo np. agencje eventowe za te usługi muszą płacić z marżą. Ican Institute organizuje 12–16 konferencji w roku. Uczestniczy w nich po 110–130 osób. Zysk mieści się w przedziale od kilkunastu do dwudziestu kilku procent budżetu wydawcy.
Inni wydawcy, którzy organizują specjalistyczne konferencje i eventy, pytani, dlaczego parają się tą zupełnie niewydawniczą działalnością, odpowiadają szczerze: by na nich zarobić.
Więcej w październikowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter