Wydanie: PRESS 10/2010
Rzemiosło i sztuka
W dziale graficznym „The Guardian” panuje przekonanie, że jeśli czytelnik nie zrozumie infografiki, wertując gazetę za pierwszym razem, zignoruje cały materiał. Co nie znaczy, że infografika ma dominować. – Jeśli zdjęcia i infografiki przytłaczają inne elementy gazety, to znak, że jest ona źle zaprojektowana. Między wszystkimi elementami: leadami, wybiciami, infografikami, tekstami nie powinno być rywalizacji. Muszą się uzupełniać – tłumaczy naczelny grafik „The Guardian” i „The Observer”. Lecz rozwiewa złudzenia: nie ma recepty na udaną infografikę. Jest natomiast kilka zasad, których przestrzeganie pomoże grafikowi nie popełnić błędu przy tworzeniu infografiki.
Więcej w październikowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter