Wydanie: PRESS 07/2010
Drogi do zaufania
Kampanie promujące bezpieczeństwo nie zawsze przynoszą mierzalne efekty, ale budują pozytywne skojarzenia z firmą
Najdłuższy i zarazem jeden z najniebezpieczniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce to krajowa ósemka łącząca przejścia graniczne z Czechami (w Kudowie-Zdroju) i Litwą (w Budzisku). Dlatego właśnie od niego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła w 2007 roku realizację programu „Drogi zaufania”, polegającego na poprawie funkcjonalności trasy (m.in. budowa zatok, instalacja świateł, dodatkowe oznakowanie). Do tego dodano edukowanie kierowców za pośrednictwem eventów, billboardów ze statystykami wypadków, działań w mediach itd. W tymże roku liczba śmiertelnych ofiar na ósemce spadła o 28 proc. wobec roku 2006 (w ub.r. – o 44 proc. od początku trwania akcji). Ta efektywność spowodowała, że program rozszerzono na wszystkie drogi zarządzane przez GDDKiA. Marcin Hadaj, rzecznik prasowy tej instytucji, zapewnia, że właśnie dzięki projektowi „Drogi zaufania” liczba śmiertelnych ofiar wypadków na objętych nim drogach spadła od początku akcji do chwili obecnej o 24 proc. – Celem strategicznym programu „Drogi zaufania” jest zmniejszenie do 2013 roku liczby śmiertelnych ofiar wypadków o 75 procent wobec poziomu z początku akcji – mówi.
Katarzyna Jasiołek
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter