Wydanie: PRESS 07/2010
Nie kopią się z koniem
Choć w PZPN nic się nie poprawiło, dziennikarze sportowi zniechęcili się do krytycznego pisania o polskiej piłce
Piłkarska środa, 16 czerwca, Warszawa. Na sali m.in. Grzegorz Lato, prezes PZPN, Franciszek Smuda, trener reprezentacji narodowej, oraz Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej SA. Ogłoszenie: „Przez najbliższe cztery lata Orange (marka należąca do TP – przyp. red.) będzie głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski”. A to znaczy, że będzie wspierać biało-czerwonych podczas mistrzostw Europy w 2012 roku i w trakcie eliminacji oraz finałów mistrzostw świata w Brazylii w 2014 roku.
– Trzeba pamiętać o perspektywie Euro 2012 – czekają nas najpierw emocjonujące dwa lata kibicowania, a następnie sam udział w tym piłkarskim święcie. Jestem dumny, że Orange, jako główny sponsor, będzie miał w tym swój udział. Trenerowi i piłkarzom życzymy siły i wytrwałości w przygotowaniach i budowaniu drużyny – deklaruje prezes Witucki.
– Mam nadzieję, że dzięki odnowionemu kontraktowi z Orange, który wspiera nas od wielu lat, w poczuciu dużej stabilności finansowej uda się nam zbudować silny zespół na Euro 2012. Oczekują tego nie tylko sponsorzy, ale przede wszystkim kibice piłkarscy w naszym kraju – dodaje prezes Lato.
Flesze, miłe pytania od dziennikarzy, uśmiechy, klepanie po plecach.
A jeszcze w październiku ub.r. mieliśmy bojkot meczów przez kibiców aktywnie walczących z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, także na stronie KoniecPzpn.pl. Prasa grzmiała. Sponsorzy zapowiadali odwrót. Współpracę z PZPN miały zerwać Kompania Piwowarska, Bank Zachodni WBK i TU Compensa SA. Dziś – jak mówi Tomasz Cieślik, dyrektor marketingu i sprzedaży firmy Sportfive, negocjującej w imieniu federacji prawa marketingowe i telewizyjne – tego problemu już właściwie nie ma. Poza Compensą dotychczasowi sponsorzy zapowiedzieli przedłużenie współpracy, i to na lepszych dla Związku warunkach. Pojawili się też nowi.
Rafał Kerger
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter