Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07/2010

Uspołecznianie marek

Wchodząc do mediów społecznościowych, trzeba być przygotowanym na długofalowe angażujące działania, trudne pytania i nieuniknione kryzysy

Mały Głód, postać z reklam serków Danio, zaprosił użytkowników Facebooka do udziału w konkursie: mogą zamieścić na stronie własny fotomontaż pokazujący unicestwienie stwora oraz głosować na najciekawszą pracę. Rozmawia z nimi o sposobach walki z głodem, komentuje fotomontaże, nagradza maskotkami. Od 25 stycznia, gdy pojawił się w serwisie, do 19 czerwca jako jego fani zadeklarowało się ponad 125 tys. osób. – To przykład ciekawych, atrakcyjnych dla użytkowników społeczności działań marketingowych, umiejętnie wykorzystujących mechanizmy oferowane przez tego typu serwisy – mówi Agnieszka Lizon, interactive media manager w domu mediowym PanMedia Western.

Należąca do firmy Danone marka Danio jest jedną z wielu, które w ostatnich miesiącach pojawiły się na Facebooku i jedną z szybko rosnącej grupy brandów, które wykorzystują serwisy społecznościowe w celach marketingowych. Jak zgodnie twierdzą przedstawiciele tych serwisów oraz media plannerzy, ostatnio zainteresowanie marketerów społecznościami znacznie wzrosło. – O ile jeszcze jakiś czas temu klienci zupełnie nie wiedzieli, jakie aktywności chcą planować na tych serwisach albo jakich efektów mogą oczekiwać, to teraz sami podsyłają coraz więcej zapytań z konkretnymi propozycjami działań w społecznościach i przeznaczają na nie dużo większe budżety reklamowe – mówi Olaf Szymański, agency sales director Fotka.pl. – Notujemy ostatnio dwucyfrową dynamikę wydatków na reklamę w social media – informuje Krzysztof Łada, dyrektor biura reklamy GG Network SA (m.in. MojaGeneracja.pl, Blip.pl). Marcin Dobrzyniecki, pełnomocnik zarządu ds. produktu reklamowego spółki Nasza Klasa, potwierdza: – W pierwszym kwartale tego roku wydatki na reklamę w naszym serwisie branż telekomunikacyjnej, kosmetycznej i FMCG wzrosły o kilkadziesiąt procent wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Coraz aktywniejsze są też branże edukacyjna i AGD.

Agnieszka Olbrot

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.