Wydanie: PRESS 07/2010
Mój iPad i ja
Poprosiliśmy pierwszych polskich użytkowników iPada, aby ocenili jego przydatność. Zapytaliśmy, jak z niego korzystają i czy ma szansę zmienić nasze nawyki czytelnicze
iPad firmy Apple waży 680 gramów, oferuje 16 GB, 32 GB lub 64 GB pamięci SSD. Wyposażony jest w 9,7-calowy wyświetlacz IPS, oferuje pełną obsługę dotykową w technologii multi-touch, ma wbudowany akcelerometr, kompas, mikrofon oraz 30-pinowe gniazdko, które w przyszłości ma posłużyć do podłączania dodatkowych akcesoriów. W USA miał premierę w kwietniu. Po dwóch miesiącach sprzedano 2 mln sztuk (już w dniu premiery był dostępny tylko dla tych, którzy kupili w przedsprzedaży). Kosztuje 499 dol. (wersja z 3G – 629 dol.). W kilku krajach Europy oraz Australii i Kanadzie pojawił się w maju. W Polsce Apple jeszcze nie wprowadził iPada na rynek, nie oferują go również lokalni autoryzowani resellerzy (przewidywana data premiery – wrzesień br.). Można go kupić w sklepach Komputronik za 2949 zł brutto (16 GB) i na aukcji na Allegro – od 1826 zł (16 GB), a bez licytacji – 2250–4550 zł.
Michał Białek, 28 lat, dyrektor operacyjny, Wykop.pl
+ Mam: iPada 16 GB
+ Używam do: przeglądania Internetu, sprawdzania poczty, głównie w czasie wolnym
+ Używam go: ok. 2–3 godziny na dobę
Czytam „Wired”, „Financial Times”, „The New York Times” – głównie prasę oferującą dedykowane aplikacje. iPad idealnie łączy przyjemność przeglądania prasy w tradycyjny sposób z multimedialnością, jaką daje możliwość korzystania z audio i wideo. Minus to na pewno mała popularność polskich tytułów, które jeżeli nawet są już dostępne, to nie wykorzystują multimedialności.
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter