Wydanie: PRESS 02/2010
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Kiedy na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w listopadzie ub.r. zadebiutował Respect Index, czyli indeks polskich spółek prowadzących działalność zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności, był to sygnał, że CSR to istotny czynnik w strategii przedsiębiorstw, zwłaszcza podczas recesji. – Respect Index jest oparty na analizie spółek przeprowadzonej na podstawie ankiety uwzględniającej międzynarodowe standardy raportowania społecznego Global Reporting Initiative i z udziałem audytora, więc obecność spółki na liście poświadcza, że reprezentuje ona światowy poziom społecznej odpowiedzialności. Ponadto staje się atrakcyjniejsza dla tych inwestorów, którym odpowiedzialne społecznie działanie nie jest obojętne – mówi Magdalena Majek, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w agencji Euro RSCG Sensors.
Dla 16 firm znalezienie się w prestiżowym indeksie jest potwierdzeniem, że warto było wpisać CSR na stałe w strategię marketingową. Tak jak zrobiło Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA. – W 2009 roku wypracowaliśmy i wprowadziliśmy Strategię Zrównoważonego Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu dla całej grupy kapitałowej. Zależało nam na wytyczeniu konkretnych celów, działań i mierników sukcesu we wszystkich obszarach odpowiedzialnego biznesu, czyli w miejscu pracy, w środowisku, na rynku i wśród społeczności lokalnej. Projektem objęliśmy centralę, oddziały, gazownie i spółki grupy. Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się też wydać raport społeczny – opisuje Marzena Strzelczak, pełnomocnik zarządu PGNiG ds. strategii zrównoważonego rozwoju. Dokument został wyróżniony w konkursie Forum Odpowiedzialnego Biznesu dla najlepszych raportów społecznych firm z ub.r.
Z kolei Telekomunikacja Polska SA w październiku ub.r. utworzyła komitet sterujący ds. CSR, którego celem jest prowadzenie, zarządzanie i monitorowanie działań i projektów społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednocześnie spółka wzmocniła akcje mające na celu zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w Internecie, a funkcjonująca w jej strukturach Fundacja Orange uruchomiła program „Akademia Orange”, w którym o granty w wysokości do 50 tys. zł mogą się ubiegać organizacje pozarządowe, instytucje kultury, szkoły czy biblioteki mające innowacyjne pomysły edukacyjne. Jak przekonuje Maciej Balcerzak, szef wydziału analiz korporacyjnych i CSR Grupy TP, właśnie dzięki temu firma trafiła do prestiżowego giełdowego indeksu, zaś w rankingu „CSR 24/7”, sporządzonym przez PKPP Lewiatan i firmę doradczą Braun & Partners, zajęła drugie miejsce.
Więcej w lutowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter