Clear Channel Poland

FILIP HOŁOWCZYC sales and marketing director
Filip Hołowczyc
sales and marketing director
Monika Barbachowska
head of agency team
Ilona Łukasiuk
head of agency team
Anna Soroka-Rubińska
head of direct team
Kontakt
International Business Center (bud. B)
ul. Polna 11, X piętro
00-633 Warszawa
tel. 22 825 36 06
[email protected]
Clearchannel.com.pl
Linkedin.com/company/clear-channel-poland/
CCP od kilku lat konsekwentnie realizuje strategię rozwoju inventory digitalowego. Skupiamy się na większych ekranach o wysokiej jakości. Oddziały naszej firmy na rynkach bardziej dojrzałych, jak Wielka Brytania czy Finlandia, notują 60–70-proc. udział nośników elektronicznych w sprzedaży. W Polsce mamy na razie dość niski udział digital OOH w całym rynku (niecałe 20 proc.). Jednocześnie jest to segment, który notuje największą dynamikę wzrostu rok do roku. W naszym przypadku jest ona jest jeszcze większa niż rynkowa. Podobnych wzrostów oczekujemy w br., kosztem klasycznych nośników OOH.
To właśnie nośniki digitalowe są naszym atutem. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na dwa produkty. Pierwszym z nich są ekrany w galeriach handlowych premium. W 2022 roku do oferty galerii, w których są one zainstalowane, dodaliśmy osiem nowych obiektów. Drugim są city digitale, które sukcesywnie rozwijamy. Do końca br. powinniśmy mieć ich blisko 250 w ośmiu największych miastach. To ma zagwarantować możliwość budowy efektywnego zasięgu w grupie miejskiej za pomocą nowoczesnych rozwiązań.
W ub.r. nasze portfolio poszerzyły dwa rozwiązania umożliwiające jeszcze precyzyjniejsze planowanie kampanii: Radar i retargetowanie. Radar wzbogaca nasze nośniki (OOH i DOOH) o dodatkowe dane demograficzne i behawioralne (oprócz zasięgu), co pozwala na targetowanie kampanii outdoorowych za pomocą indeksów. Jest to narzędzie sieciowe Clear Channel International wsparte lokalnie danymi z JustTag. Natomiast retargetowanie kampanii prowadzonej na naszych nośnikach na urządzenia mobilne osób, które znalazły się w ich otoczeniu, gwarantuje wzmocnienie przekazu reklamowego i możliwość personalizacji. W tym przypadku posiłkujemy się wsparciem lokalnego partnera.
W połowie br. planujemy uruchomienie sprzedaży programmatic na nośnikach digitalowych. W związku z tym zdecydowaliśmy się na współpracę z JustTag w obszarze danych; następnym krokiem będzie wprowadzenie technologii, której na co dzień używają plannerzy internetowi.
MEDIA
Outdoor: city digital – 170 (zasięg: 25 proc.), Totem (galerie handlowe Premium) – 320 (zasięg: 25 proc.), Fame (duże nośniki w galeriach handlowych wewnętrzne i zewnętrzne) – 20, citylight – 3,6 tys. (zasięg: 55 proc.), billboard 6x3 – 880 (zasięg: 60 proc.), backlight – 60 (zasięg: 30 proc.), tranzyt; łączny zasięg: ok. 70 proc., lokalizacja: miasta Top 12
Inne: Radar – targetowanie kampanii (D)OOH po indeksach, retargeting – możliwość retargetowania kampanii (D)OOH na urządzenia mobilne osób, które były w otoczeniu nośnika z reklamą
NAGRODY
Wyróżnienie As Innowacji w badaniu biur reklamy OOH „MMP” w 2022 roku Clear Channel Poland należy do IGRZ
HIT 2022
Rok 2022 upłynął Clear Channel Poland pod znakiem znaczących wzrostów inwestycji klientów w nośniki digital out-of-home. W ostatnim kwartale osiągnęliśmy wynik bliski 50 proc. udziału tego typu nośników w całej sprzedaży, przy rynku oscylującym w granicach 20 proc. To potwierdza słuszność przyjętej przez nas strategii rozwoju firmy i konsekwentnych inwestycji w tego typu rozwiązania. Przykłady naszych oddziałów na bardziej dojrzałych rynkach, jak Wielka Brytania czy Finlandia (60–70 proc. udziału DOOH), jasno pokazują kierunek, w jakim rynek OOH będzie zmierzał w najbliższym czasie.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
