Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: ESG

Wydanie: ESG 2024

Grupa Orlen

STRATEGICZNIE DO NEUTRALNOŚCI KLIMATYCZNEJ

DZIĘKI PRZYJĘCIU I REALIZACJI „POLITYKI KLIMATYCZNEJ” GRUPA ORLEN MA JASNO WYTYCZONE CELE W OBSZARZE TRANSFORMACJI ENERGETYCZNEJ ORAZ METODY, KTÓRE POMOGĄ JE OSIĄGNĄĆ

Wszystkie spółki należące do Grupy Orlen realizują „Politykę klimatyczną” – kompleksowy plan działań koncernu, którego najważniejszym założeniem jest dojście do neutralności klimatycznej. Koncern planuje osiągnięcie tego celu do 2050 roku. Konsekwentnie do niego dąży, realizując działania dekarbonizacyjne oraz sukcesywne zwiększanie mocy w OZE, poprzez rozwój energetyki wiatrowej na morzu i lądzie, fotowoltaiki, biogazu i biometanu, biopaliw, a także elektromobilności oraz paliw alternatywnych, m.in. wodoru.

Koncernowi zależy na stworzeniu warunków, w których inwestorzy i interesariusze wiedzą, że Orlen jest wiarygodnym partnerem. Partnerem, który realizuje zamierzone cele, nie tylko zapewniając bezpieczeństwo energetyczne Europy Środkowej, lecz – przede wszystkim – troszcząc się o środowisko i rozwój alternatywnych źródeł energii. Prace nad „Polityką klimatyczną”, po połączeniu Orlenu z PGNiG, Lotosem i Energą, pozwoliły wyznaczyć wspólne priorytety i najważniejsze wyzwania, przed którymi stoi nie tylko Grupa Kapitałowa Orlen, ale i cała branża oil & gas. Polityka klimatyczna jasno wskazuje założenia strategii i propozycje działań mających na celu minimalizowanie wpływu na zmianę klimatu.

Jednym z działań, w których cele „Polityki klimatycznej” mają odzwierciedlenie, jest budowa pierwszej farmy wiatrowej na Bałtyku. Inwestycja Baltic Power, która w 2026 roku włączy do systemu blisko 1,2 GW mocy z OZE, jest realizowana przez Grupę Orlen wspólnie z kanadyjskim Northland Power. Instalacja fundamentów farmy rozpoczęła się w 2024 roku. Rok później na farmie stanie 76 turbin wiatrowych Vestas o jednostkowej mocy 15 MW. Farma na Morzu Bałtyckim będzie w stanie wyprodukować czystą i tanią energię, która pozwoli zasilić ponad 1,5 mln gospodarstw domowych w Polsce i uniknąć emisji ok. 2,8 mln ton CO2 rocznie. Budowa morskiej farmy wiatrowej wiąże się nie tylko z tworzeniem samej infrastruktury, lecz również bazy serwisowej w Łebie, która będzie stanowiła centrum operacji i utrzymania farmy w czasie jej pracy, czyli przez minimum 25 lat.

Ponadto w „Polityce klimatycznej” znajduje się szczegółowy schemat komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za zarządzanie kwestiami klimatu, w tym ryzykami i szansami klimatycznymi, np. Rady ds. Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju czy członka zarządu ds. strategii i zrównoważonego rozwoju. Dzięki temat wpływ Orlenu na środowisko naturalne zarządzany jest kompleksowo. „Polityka klimatyczna” zawiera też informacje na temat celów dekarbonizacyjnych i śladu węglowego Grupy, co ma wiarygodnie ukazać ścieżkę transformacyjną koncernu. W skład dokumentu wchodzi także „Polityka bioróżnorodności” Orlenu. Określa ona zasady postępowania dla rozwoju modelu biznesowego, który jest zrównoważony, a jego realizacja chroni i promuje zachowanie dziedzictwa przyrodniczego.

Pierwszym etapem realizacji „Polityki klimatycznej” była operacjonalizacja strategii dekarbonizacji Grupy Orlen i zdefiniowanie liderów w całej spółce w I kwartale 2024 roku. Kluczowe jest także uwzględnienie czterech nowych celów środowiskowych, zgodnych z Taksonomią Unii Europejskiej za 2023 rok. W kolejnych latach przewidziano aktualizację zapisów polityki, jak również okresowe raportowanie stopnia realizacji celów dekarbonizacyjnych. Opracowanie i wdrożenie zasad „Polityki klimatycznej” w Grupie Orlen przyczynia się m.in. do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju (UN SDG), przede wszystkim w obszarach Celu 7 – Czysta i dostępna energia, Celu 13 – Działania w dziedzinie klimatu, Celu 14 – Życie pod wodą, Celu 15 – Życie na lądzie oraz Celu 17 – Partnerstwo na rzecz celów, a także do realizacji założeń Polityki Klimatycznej Unii Europejskiej czy Fit for 55. Dokument jest zgodny z wytycznymi TCFD oraz najnowszymi regulacjami.

EFEKT

PONAD 1,5 MLN GOSPODARSTW DOMOWYCH pozwoli zasilić energia z farmy wiatrowej Orlenu na Bałtyku

Press

KONTAKT

Marta Potocka
kierownik projektu w dziale zrównoważonego rozwoju biznesu
tel. 724 421 089
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.