Grupa Żywiec
WARZYMY RADOŚĆ Z BYCIA RAZEM
WSPÓLNE SPOTKANIE PRZY PIWIE I DOBRYM JEDZENIU TO ŚWIETNA OKAZJA, BY SIĘ POZNAĆ I ZROZUMIEĆ – MIMO DZIELĄCYCH RÓŻNIC
Piwo i doświadczenia kulinarne od lat łączą ludzi, przekraczając bariery językowe, kulturowe i społeczne. Jest to szczególnie ważne w dzisiejszym, coraz bardziej spolaryzowanym świecie. Jak wynika z badań Digital Society Project przytaczanych przez Fundację Nowa Wspólnota, Polska jest na wysokim trzecim miejscu w Europie pod względem polaryzacji, co pogłębia problemy społeczne i jest wyzwaniem dla rozwoju w przyszłości.
Grupa Żywiec, której misją jest warzenie radości z bycia razem, by zmieniać świat na lepsze, postanowiła połączyć siły z organizacjami społecznymi i budować platformę otwartego dialogu pomiędzy ludźmi o różnym pochodzeniu i poglądach. Nie ma do tego lepszej okazji niż spotkanie przy piwie i wspólnie przyrządzonym posiłku.
W ramach kampanii Worlds Together firma zaprosiła do współpracy Social Gastronomy Movement oraz Kuchnię Konfliktu do udziału w wyjątkowym spotkaniu. Jego celem było zbliżenie do siebie światów osób, które wychowały się w Polsce, z perspektywą tych, którzy przybyli do naszego kraju jako uchodźcy uciekający przed konfliktami. W ramach wydarzenia odbyła się debata z udziałem przedstawicielek Kuchni Konfliktu, podczas której obie grupy mogły porozmawiać o swojej historii, poznać obecne wśród nas stereotypy oraz zrozumieć stojące przed nimi wyzwania i sposoby na sprostanie im. W ramach spotkania uczestnicy wzięli udział także w warsztatach kulinarnych, w których ludzie o różnym zapleczu kulturowym wspólnie przygotowywali posiłek, jednocześnie mając okazję do rozmowy o tym, co nas łączy.
W tym samym czasie w wielu innych krajach, w których obecna jest Grupa Heineken, odbyły się podobne wydarzenia łączące ze sobą ludzi z różnym zapleczem społeczno-kulturowym. W jednym z krajów pracownicy Heinekena spotkali się ze społecznością rolników, którzy uprawiają surowce m.in. do warzenia piwa. W innym na spotkania zapraszano seniorów, którzy na co dzień mają niewiele okazji do otwartych rozmów z osobami z młodszych pokoleń.
Wszystkie te wydarzenia spotkały się z bardzo dobrym odbiorem uczestników. Wiele osób miało dzięki nim po raz pierwszy możliwość porozmawiać w nieformalnej i przyjaznej atmosferze z ludźmi z innych społeczności i światów. Udało się obalić kilka stereotypów i nawiązać nowe relacje społeczne.
W tym roku kontynuując misję Worlds Together, Grupa Żywiec została partnerem Fundacji Nowej Wspólnoty prowadzącej wiele programów, których celem jest zbliżanie do siebie ludzi o różnych poglądach i przeciwdziałanie polaryzacji. Dzięki tej współpracy fundacja przeprowadzi serię warsztatów, podczas których ludzie o różnych poglądach będą „trenować dobrą rozmowę”, czyli uczyć się, jak rozmawiać bez kłótni i znaleźć porozumienie w atmosferze wzajemnego szacunku i otwartości mimo różnych poglądów na często sporne tematy. Treningi dobrej rozmowy są otwarte dla chętnych uczestników. Można się na nie zapisać poprzez stronę Polskidialog.pl. Zapraszamy do warzenia radości z bycia razem i zmieniania świata na lepsze.
EFEKT
86 PROC. UCZESTNIKÓW wydarzeń Worlds Together wyraziło chęć większej interakcji z ludźmi z różnych środowisk i o różnym doświadczeniu społecznym (badanie Social Gastronomy Movement)
KONTAKT
Magdalena Brzezińska
dyrektorka ds. korporacyjnych
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter