Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Finanse Telewizji Polsat  |  Z TVP do TV Republika. Był pierwszym Polakiem w USA bez wizy w "Wiadomościach"  |  Pięć agencji w przetargu PKO BP  |  Wycena akcji Agory  |  Grupa TVP straciła  |  Naziemna Antena HD zwiększa  |  Finałowy sezon serialu "Szadź"  |  Grupa Gemius  |  Naziemny ViDoc TV chce poszerzyć zasięg  |  Wydawca "Gazety Olsztyńskiej"  |  Drugi sezon "Zatoki szpiegów"  |  "Królowie" w ramówce TVP  |  Grey Group i Artegence z kontraktem  |  Publicis będzie zarządzać  |  Change Serviceplan wprowadza  |  Szef Axel Springer rozmawia na temat podziału firmy  |  Australia pod groźbą kar będzie wymagać aktywnej walki z dezinformacją  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: ESG

Wydanie: ESG 2024

PepsiCo Poland

W STRONĘ ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII

PEPSICO INWESTUJE W FARMY FOTOWOLTAICZNE W POLSCE

Otwarcie farm fotowoltaicznych w Michrowie i Żninie to ważny krok PepsiCo w Polsce w kierunku zwiększenia do 6 MWp (megawatopików) mocy wytarzanej energii ze słońca w 2024 roku. Inwestycje stanowią element realizowanej strategii PepsiCo Positive, skupionej na trosce o zrównoważony rozwój.

Nowe farmy fotowoltaiczne zostały uruchomione w sąsiedztwie dwóch fabryk – w Michrowie i Żninie – z myślą o produkcji i dostarczaniu zielonej energii na potrzeby produkcji napojów z portfolio PepsiCo.

W połączeniu z całością tegorocznych planów inwestycyjnych oznacza to produkcję energii ze słońca o łącznej mocy zainstalowanej 6 MWp. Strategia ta obejmuje bowiem także centrum magazynowe w Suchym Lesie, również w opcji z magazynem energii, który pozwoli na zasilanie obiektu w czystą energię także po zachodzie Słońca, a także najbardziej zrównoważony środowiskowo zakład PepsiCo w Unii Europejskiej w Świętem k. Środy Śląskiej. Produkujące energię farmy fotowoltaiczne zajmą powierzchnię 4 ha, czyli równowartość sześciu boisk piłkarskich. Wartość tych inwestycji sięga 22 mln zł.

Ambitne plany PepsiCo, obejmujące rozwój fotowoltaiki, zakładają dalsze rozszerzanie mocy zainstalowanych farm. Do końca 2025 roku wolumen ten ma być zwiększony o co najmniej 3 MWp. PepsiCo w Polsce dąży do osiągnięcia pełnej niezależności energetycznej, wspierając produkcję energii z własnych farm fotowoltaicznych, a także w przyszłości z elektrowni wiatrowych. Wytwarzany w ten sposób prąd ma zaspokoić 100 proc. potrzeb przemysłowych PepsiCo, co przyczyni się także do istotnej redukcji emisji CO2.

Pośrednim etapem transformacji zmierzającej do niezależności oraz zeroemisyjności były zakupy certyfikowanej energii. PepsiCo już w 2018 roku zakupiło pierwsze certyfikaty energii odnawialnej na potrzeby zakładów. Gwarancje pochodzenia – potwierdzające, że dostarczany prąd pochodzi z zielonych źródeł – w 2021 roku objęły naszą siedzibę główną, a w 2022 także biuro w Krakowie oraz centra magazynowe, m.in. w Mszczonowie.

Ogromnego przełomu firma dokonała w 2023 roku, kiedy otwarto zakład produkcyjny w Świętem k. Środy Śląskiej. To najnowocześniejsza i najbardziej zaawansowana pod względem środowiskowym fabryka firmy w całej Unii Europejskiej. Już na etapie projektowania i realizacji budowy wzięto pod uwagę wszystkie aspekty środowiskowe, tak aby obiekt osiągnął zerową emisję netto do połowy przyszłej dekady. Wartość zastosowanych w niej rozwiązań środowiskowych to 30,3 mln zł. Lokalizacja nowego zakładu właśnie w Świętem wpływa na skrócenie tras transportu o ponad 4,5 mln km rocznie oraz redukuje emisję CO2 w całym łańcuchu dostaw. Co więcej, kolejne etapy rozwoju wszystkich naszych fabryk zakładają kontraktowanie energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych zarówno wytwarzanej na terenie własnych zakładów, jak i z nowo powstających farm słonecznych i wiatrowych.

Realizacja celów opartych na trosce o otoczenie i zasoby naturalne z jednej strony zapewnia dostęp do zielonych źródeł energii, z drugiej zaś uniezależnia zakłady produkcyjne od zewnętrznych producentów i dostawców prądu. Cele te są zawarte w strategii zrównoważonego rozwoju firmy, PepsiCo Positive (Pep+), opartej na trzech filarach: pozytywnym i odpowiedzialnym rolnictwie, gospodarce obiegu zamkniętego i neutralności klimatycznej oraz wyborach pozytywnych dla planety i jej mieszkańców. Obejmuje ona nie tylko pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych i stawianie na niezależność poprzez budowanie własnych farm, lecz również np. eliminowania pierwotnego plastiku z produkcji (w Polsce dotyczy to napojów w butelkach zawierających 100 proc. plastiku z recyklingu, rPET). PepsiCo stawia też na bezemisyjną flotę pojazdów, aby redukować emisję CO2, a od 2025 roku będzie uczestniczyć w obowiązkowej selektywnej zbiórce opakowań po napojach (system depozytowy).

EFEKT

22 MLN ZŁ taką wartość mają inwestycje PepsiCo w farmy fotowoltaiczne w 2024 roku

Press

KONTAKT

Julian Krzyżanowski
corporate affairs manager, CE PepsiCo Consulting Polska
tel. 782 892 258
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.