Temat: ESG

Wydanie: ESG 2024

Gazeta.pl

GAZETA.PL – MEDIUM, KTÓRE ANGAŻUJE ODBIORCÓW

PORTAL GAZETA.PL W ANGAŻUJĄCY SPOSÓB PORUSZA WAŻNE SPOŁECZNIE TEMATY, TAKIE JAK M.IN. PRAWA KOBIET I SPOŁECZNOŚCI OSÓB LGBT+, ZDROWIE PSYCHICZNE ORAZ WALKA ZE ZMIANAMI KLIMATYCZNYMI

Redakcja Gazeta.pl wychodzi poza klasyczne dziennikarstwo, realizując działania, które w angażujący dla odbiorców sposób wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. W lutym br. portal wystartował z kampanią przygotowaną na wzór reality show „Ryzykanci”. Jej celem była normalizacja rozmowy o depresji wśród mężczyzn. W kampanii wzięli udział znani i lubiani sportowcy, artyści, specjaliści i youtuberzy. Do „Ryzykantów” dołączyli m.in. Adam Małysz, Michał Szpak, Łukasz Piszczek, Piotr Zelt, Rafał Gębura, Dawid Myśliwiec, Robert Kupisz, Andrzej Gryżewski oraz znany jako Doktor Nerwica Marcin Matych. Akcja była promowana jako nowy program prowadzony przez Zygmunta Chajzera – legendę radia i telewizji. Mimo że całość była utrzymana w formie rozrywkowej i zaczynała się od quizu, miała za zadanie skłonić do refleksji i zderzenia się z tym niełatwym zagadnieniem. Dla użytkowników, którzy po zapoznaniu się z wywiadami i artykułami chcieli podjąć konkretne działania, by zatroszczyć się o własne zdrowie, przygotowano „apteczkę pomocową” z numerami telefonu zaufania i ze wsparciem psychologicznym. Akcja powstała we współpracy z Fundacją ThePresja, a jej premiera odbyła się 23 lutego – w Światowym Dniu Walki z Depresją.

W DNA Gazeta.pl leży także obrona praw człowieka, dlatego portal nieustannie wspiera społeczność osób LGBT+ w walce o równe prawa, głównie poprzez edukację i niestandardowe kampanie. Jednym z przejawów tej działalności był cykl rozmów poświęconych równości „Slay Show”.

Wideopodkast prowadzony był przez Shady Lady, znaną polską drag queen, i zawierał rozmowy poświęcone równości i tolerancji. Co roku Gazeta.pl uczestniczy także w Miesiącu Dumy, angażując się w promowanie równości i solidarności z osobami nieheteronormatywnymi.

Gazeta.pl stara się być też najbardziej zielonym medium w Polsce. Serwis nie chce jednak tylko informować, ale także mieć wpływ na język, jakim opisywane są zmiany klimatyczne. To dlatego w pierwszym kwartale br. redakcja opublikowała drugą część „Poradnika o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek”. Jest to kontynuacja wydanej w 2023 roku publikacji Gazeta.pl „Jak pisać o klimacie”.

Redakcja stworzyła również projekt reportażowy – „Niewidzialny Park Narodowy”. Jego celem było przybliżenie użytkownikom „kryzysu miśkaniowego” w Bieszczadach, gdzie agresywna działalność lobby myśliwskiego i wycinki lasów stanowią zagrożenie dla mieszkających tam niedźwiedzi. Zaangażowanie portalu Gazeta.pl w kwestie walki ze zmianami klimatycznymi jest dostrzegane zarówno przez odbiorców, jak i branżę mediową. Redaktor naczelny serwisu Zielona.Gazeta.pl Patryk Strzałkowski został laureatem Nagrody Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego w kategorii Dziennikarz dla planety.

EFEKTY

PONAD 48,3 MLN KONTAKTÓW – tyle wyniósł zasięg kampanii społecznej Gazeta.pl „Ryzykanci” dotyczącej zdrowia psychicznego mężczyzn

Press

KONTAKT

Karolina Dziwulska
head of marketing
karolina.dziwulska@grupagazeta.pl

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo