Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2019

Zła prasa

Agresja wobec dziennikarzy na demonstracjach rośnie, policja używa siły, utrudniając im pracę, a prokuratura nie ściga sprawców, bo – jak mówi – „nie ma tu interesu społecznego”.

Uważajcie, jeśli jesteście ze złej prasy, też możecie oberwać – policjant uprzedził Antona Ambroziaka i Magdalenę Chrzczonowicz z OKO.press, gdy robili relację z Marszu Równości w Białymstoku w lipcu tego roku. – Powinna sobie pani pójść, bo zaraz dostanie tutaj pani wpier… od narodowców. A szkoda by było – doradzał inny drobnej fotoreporterce Oli Perzyńskiej.

Nie przesadzali.

– Je...ć cię kur...o, zboczeńcu. Won, mieszańcu! – krzyczał do ekipy OKO.press jeden z napastników. Za nim podobnie bluzgał tłum agresywnych mężczyzn. Ktoś Antona popychał, szarpał, kamera skakała.

– Jestem z prasy. Nie pluj na mnie. Przestań! Policjaaa! – słychać na filmie reportera OKO.press. W kadrze pojawia się mundurowy w pełnym rynsztunku, za chwilę kilku kolejnych. Atakujący odsuwają się.

Tego dnia Antonowi dwa razy wytrącali z ręki telefon. Magda Chrzczonowicz dostała jajkiem. Renata Kim z „Newsweek Polska”: – Wyzywali mnie od kurew, dziwek, że mam wypier… Chciano mi wyrwać telefon, którym robiłam live’a.

Maciej Chołodowski z „Gazety Wyborczej” w Białymstoku: – Przerwałem na chwilę relację, bo obrzucano nas kamieniami i petardami. Legitymację prasową miałem na szyi, więc padały hasła: „ch…j z »Wyborczej«”.

Ambroziak widział kilku dziennikarzy, którzy zrezygnowali z relacjonowania marszu. Niektórzy, np. z AFP, filmowali tylko zza kordonu. Nie tylko on uważa, że gdyby nie policja, to w Białymstoku byłyby ofiary śmiertelne, a dziennikarze zostaliby pobici. I to poważnie.

Piotr Pacewicz, redaktor naczelny OKO.press: – Tam była atmosfera pogromowa.

Krzysztof Boczek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.