Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2019

Teksty SEO zlecę

Najlepsi mają wielomiesięczne kontrakty opiewające na kilkanaście tysięcy złotych, wielu poświęca zaledwie kilka wieczorów, żeby dorobić do pensji. Dziennikarze piszący pod SEO nie chcą się jednak chwalić ani zleceniami, ani nazwiskiem.

Pakiet 20 artykułów o tematyce finansowej, 3,5 tys. znaków ze spacjami, 130 zł za każdy z tekstów – to jedna z ofert skierowanych do dziennikarzy piszących pod SEO. Posty na Facebooku: 25 zł za 1 tys. znaków, 80 zł za liczący 8 tys. znaków materiał o epilepsji. 430 zł za trzy artykuły dotyczące Gruzji. Internet roi się od zleceń polegających na napisaniu tekstów pod SEO, czyli zawierających odpowiednie słowa kluczowe, które wywindują serwis w wynikach wyszukiwania. Zlecenia od dużych wydawców często osiągają znacznie wyższe kwoty, bo chodzi nie o kilkanaście tekstów, ale kilkadziesiąt czy nawet kilkaset. Większe i mniejsze serwisy, właściciele sklepów, wydawcy, blogerzy, każdy podmiot, któremu zależy na dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania, starają się spełniać wymogi stawiane przez algorytm, a ten ceni merytoryczne, autorskie treści. – Dziś serwis internetowy bez tekstów pisanych zgodnie z zasadami SEO nie ma racji bytu – mówi wprost Sebastian Ogórek, redaktor naczelny Money.pl i Finanse WP. Bo lepsza widoczność w wyszukiwarkach i atrakcyjny tytuł przekładają się na większą klikalność, a tej nie ignorują już nawet początkujący właściciele stron internetowych. Dlatego w branży dość powszechne jest przekonanie, że dla dziennikarzy, którzy potrafią się poruszać w świecie SEO, pracy nie zabraknie.

Natalia Ryńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.