Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11-12/2019

Fakty o "Fakcie"

Z „Faktu” w ciągu kilku miesięcy odeszło ok. 20 dziennikarzy. Na osłabieniu działu politycznego największego dziennika w kraju zyskują politycy, zwłaszcza partii rządzącej.

Przed konwencją programową Lewicy dziennikarz polityczny „Faktu” Dariusz Grzędziński dowiedział się, że wiodącym tematem będzie ochrona zdrowia, a politycy zaproponują leki na receptę po 5 zł. – Dla naszego czytelnika to mocny news, nawet jedynkowy – opowiada Grzędziński. Napisał o tym do piątkowego wydania, ale tekst nie ujrzał światła dziennego. – W piątek nie usłyszałem wyjaśnienia, dlaczego tak się stało, choć w czwartek wieczorem artykuł wciąż figurował w wydaniu na kolejny dzień – relacjonuje Grzędziński.

Także inny jego news – o Filipie Rdesińskim, który odszedł z Polskiej Fundacji Narodowej – nie trafił do gazety. – Z dobrego źródła w PiS dowiedzieliśmy się, że prezes Trybunału Konstytucyjnego Julia Przyłębska miała mu obiecać nową, dobrą posadę. Tekst powstał, ale nie został opublikowany – opowiada Dariusz Grzędziński. – Powodem był podobno brak potwierdzenia naszych ustaleń przez prezes TK. Gdybyśmy postępowali według tej zasady, nie mielibyśmy większości tekstów politycznych – dodaje.

Dariusz Grzędziński jest kolejnym dziennikarzem, który pożegnał się z redakcją „Faktu”, odkąd w połowie stycznia tabloidem – i największym dziennikiem w Polsce – kieruje Katarzyna Kozłowska.

– W wydawnictwie narasta przekonanie, że jest kłopot z tym, co dzieje się w „Fakcie”, zwłaszcza z działem politycznym – mówi dziennikarz innego medium RASP. – Wielu Katarzynę Kozłowską jako naczelną uważa za błąd, ale prezes RASP, Mark Dekan, nie może się przyznać, że dokonał złego wyboru – mówi były menedżer Springera.

Biuro prasowe RASP na nasze pytania dotyczące „Faktu” i jego naczelnej odpowiadać nie chciało. Sama Katarzyna Kozłowska stwierdza: – Moim zadaniem jest dbanie o DNA „Faktu”. Mam swoją bardzo konkretną wizję, a „Fakt” to dziś nie tylko gazeta drukowana, ale też całodobowy portal Fakt24 i silne social media. Jeśli uwzględnić czytelników Fakt24 i użytkowników na przykład naszego profilu na Facebooku, „Faktu” jeszcze nigdy w historii nie czytało tak wiele osób.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.