Wydanie: PRESS 01-02/2019
Milion nas zabije
Z szefem Outriders Jakubem Górnickim rozmawia Mariusz Kowalczyk.
KIM TY WŁAŚCIWIE TERAZ JESTEŚ: WYDAWCĄ, REDAKTOREM, BIZNESMENEM, DZIAŁACZEM SPOŁECZNYM?
Na wizytówce, którą wydrukowałem rok temu, mam napisane „reporter”, ale tym się akurat nie zajmuję. W takich małych i młodych organizacjach jak Outriders trudno jest wykształcić strukturę. Ja w Outriders robię wszystko, czego nie robią reporterzy, księgowa czy programiści albo designerzy. Zajmuję się strategią, wymyślaniem, analizowaniem, promowaniem.
Przestałeś prowadzić z żoną Anną bloga podróżniczego Podróżniccy.com, który zapewnił Wam rozpoznawalność. Dorośliście?
Jestem blogerem wierzącym, ale niepraktykującym. Wiem, że w mediach patrzy się na blogerów jak na dzieci, ale zapewniam, że jest wielu blogerów czy youtuberów, którzy robią naprawdę dobre, poważne rzeczy. Choć trzeba przyznać, że youtuberzy przejęli sporo budżetów reklamowych blogosfery. Różnica między blogerami a youtuberami przypomina tę między pisarzami a gwiazdami telewizji.
A co słychać w serwisie Outride.rs, bo odnoszę wrażenie, że trwa już jego wygaszanie. W połowie listopada w dziale Depesze najnowsza była sprzed dwóch tygodni.
W listopadzie na miesiąc wstrzymaliśmy publikowanie depesz, które teraz nazywają się artykułami, i ćwiczyliśmy ludzi na potrzeby nowego formatu, jeszcze bardziej multimedialnego. Jesteśmy w kolejnej fazie rozwoju. Pierwsza polegała na tym, żeby zabłysnąć. Puszczaliśmy fajerwerki, co miało nas doprowadzić do rozpoczęcia kampanii crowdfundingowej. Potem weszliśmy w fazę: przetrwać. To był cel na ten rok. Ja cały czas podkreślam, że ważne jest zbudowanie organizacji, o czym wiele osób, które decydują się na założenie działalności dziennikarskiej, zapomina. Dlatego w styczniu powiedziałem do zespołu: nic nam po tych nagrodach, które dostaliśmy na starcie, jeżeli za pół roku nas nie będzie. Skończy się efekt nowości i musimy się do tego przygotować.
Mariusz Kowalczyk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter