Wydanie: PRESS 01-02/2018
Dziennikarze na facebooku
Profile dziennikarzy pokazują, że serwis społecznościowy stał się ulubionym miejscem wyrażania opinii, pisania polemik i analiz
Pytania o wpisy „z portalu randkowego” padają na każdym spotkaniu autorskim Bartosza Żurawieckiego, krytyka filmowego, dziennikarza i pisarza. Zawsze go to dziwi. – Publikuję regularnie w miesięczniku „Kino”, piszę bloga na stronie Alekinoplus.pl. Wydałem kilka książek. „Randkowe” wpisy na Facebooku traktowałem tylko jako dowcipny przerywnik – wyjaśnia Żurawiecki.
Dziennikarz kilka lat temu wymyślił, że będzie co pewien czas wrzucał na swój facebookowy profil zabawne cytaty z portali randkowych. Każdy uzupełnia krótkim komentarzem i powstają z tego miniopowieści. – Niektórzy znają mnie tylko z tych krótkich facebookowych form. Dopiero potem dochodzi do nich, że coś tam jeszcze w życiu napisałem – stwierdza Żurawiecki.
Już pobieżne przejrzenie facebookowych profili dziennikarzy uświadamia, że ten serwis społecznościowy stał się dla wielu z nich ulubionym miejscem do wyrażania opinii, zamieszczania polemik czy analiz. A ponieważ ich wpisy są ogólnodostępne, zaś nazwiska niekiedy bardzo znane, na Facebooku ich marka zyskuje jeszcze bardziej.
Bywa, że mają tam więcej odbiorców niż w mediach, w których pracują.
Maciej Kucharski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter