Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2017

Czas spotkań

Dla przemysłu spotkań w Polsce nastał czas prosperity. Potencjał tego segmentu już jest duży, a firm, które chcą go wykorzystać, wciąż przybywa

Międzynarodowe Centrum Konferencyjne w Katowicach, ICE Kraków, Centrum Wystawienniczo-Targowe Ptak Warsaw Expo w podwarszawskim Nadarzynie, Bydgoskie Centrum Targowo-Wystawiennicze, G2A Arena w Rzeszowie, Lubelskie Centrum Konferencyjne w Lublinie – te nowe centra kongresowe pojawiły się w ciągu ostatnich trzech lat na polskim rynku.

A to nie koniec budowy nowych przestrzeni dla branży MICE (od ang. Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions). W 2018 roku na warszawskim Żeraniu, na terenie dawnej fabryki FSO, spółka GlobalExpo planuje uruchomić część targowo-konferencyjną o powierzchni 20 tys. mkw. Firma, szukając synergii między biznesem hotelowym a konferencyjnym, zaplanowała dodatkowo budowę hotelu klasy biznes ze 160 pokojami. Na powierzchni ok. 27 tys. mkw. będzie działać również całoroczna część wystawiennicza dla firm związanych z branżą wykończenia i wyposażenia wnętrz. Obiektem ma zarządzać spółka Centrum Targowo-Kongresowe (dawniej MT Polska).

Inwestorzy wyczuli intratny biznes związany z centrami konferencyjnymi i nie zasypiają gruszek w popiele. Firma należąca do Antoniego Ptaka, właściciela rzgowskiego centrum modowego Ptak Fashion City, zakupiła teren po dawnych halach targowych Maximus w Nadarzynie i przekształciła go w ogromny (143 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej) kompleks targowo-konferencyjny. W ciągu roku obiekt gościł już blisko 30 dużych międzynarodowych imprez targowych, które – jak np. targi rolnicze, motoryzacyjne i turystyczne – przyciągnęły od kilkudziesięciu do ponad 150 tys. uczestników. – To dopiero drugi rok naszej działalności, ale liczba organizowanych przez nas imprez wzrasta. W przyszłym roku planujemy zorganizować 40 wydarzeń targowych – podkreśla Maciej Topolski, rzecznik prasowy Ptak Warsaw Expo.

Pozostali właściciele czy zarządcy centrów kongresowych, czując oddech konkurencji na karku, doskonalą infrastrukturę, rozbudowują obiekty i inwestują w nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Aneta Cichla

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.