Wydanie: PRESS 09-10/2017
Czas spotkań
Dla przemysłu spotkań w Polsce nastał czas prosperity. Potencjał tego segmentu już jest duży, a firm, które chcą go wykorzystać, wciąż przybywa
Międzynarodowe Centrum Konferencyjne w Katowicach, ICE Kraków, Centrum Wystawienniczo-Targowe Ptak Warsaw Expo w podwarszawskim Nadarzynie, Bydgoskie Centrum Targowo-Wystawiennicze, G2A Arena w Rzeszowie, Lubelskie Centrum Konferencyjne w Lublinie – te nowe centra kongresowe pojawiły się w ciągu ostatnich trzech lat na polskim rynku.
A to nie koniec budowy nowych przestrzeni dla branży MICE (od ang. Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions). W 2018 roku na warszawskim Żeraniu, na terenie dawnej fabryki FSO, spółka GlobalExpo planuje uruchomić część targowo-konferencyjną o powierzchni 20 tys. mkw. Firma, szukając synergii między biznesem hotelowym a konferencyjnym, zaplanowała dodatkowo budowę hotelu klasy biznes ze 160 pokojami. Na powierzchni ok. 27 tys. mkw. będzie działać również całoroczna część wystawiennicza dla firm związanych z branżą wykończenia i wyposażenia wnętrz. Obiektem ma zarządzać spółka Centrum Targowo-Kongresowe (dawniej MT Polska).
Inwestorzy wyczuli intratny biznes związany z centrami konferencyjnymi i nie zasypiają gruszek w popiele. Firma należąca do Antoniego Ptaka, właściciela rzgowskiego centrum modowego Ptak Fashion City, zakupiła teren po dawnych halach targowych Maximus w Nadarzynie i przekształciła go w ogromny (143 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej) kompleks targowo-konferencyjny. W ciągu roku obiekt gościł już blisko 30 dużych międzynarodowych imprez targowych, które – jak np. targi rolnicze, motoryzacyjne i turystyczne – przyciągnęły od kilkudziesięciu do ponad 150 tys. uczestników. – To dopiero drugi rok naszej działalności, ale liczba organizowanych przez nas imprez wzrasta. W przyszłym roku planujemy zorganizować 40 wydarzeń targowych – podkreśla Maciej Topolski, rzecznik prasowy Ptak Warsaw Expo.
Pozostali właściciele czy zarządcy centrów kongresowych, czując oddech konkurencji na karku, doskonalą infrastrukturę, rozbudowują obiekty i inwestują w nowoczesne rozwiązania technologiczne.
Aneta Cichla
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter