Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze do decyzji Warner Bros. Discovery o niesprzedawaniu TVN  |  Reklamodawcy "Do Rzeczy" i "Sieci"  |  Cennik TVP na maj  |  Velvet Care nie może dokończyć przetargu  |  Oglądalność serialu "Na dobre i na złe" w TVP 2  |  Kanał Zero Extra po roku  |  Gemius wygrał przetarg w Czechach  |  Zestawienie portali z informacjami lokalnymi i regionalnymi  |  Drugi sezon "Bitwy o gości" w TVN  |  Polsat podzielił finał "Ninja vs Ninja"  |  Programy TVN Turbo z prapremierami  |  TTV jednak zachowa transmisje  |  Dyrektorka generalna Next Film  |  Sposób Mety na odstraszanie skarżących  |  Bank Pekao SA wybrał  |  BIC po przetargu  |  LoveBrands Group  |  11 ofert w przetargu KPRM  |  Koreańskie produkcje drugie na Netflixie po amerykańskich  |  Rozpoczął się proces antymonopolowy przeciw Meta Platforms  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2017

Jak bratanki media traciły

Viktorowi Orbánowi przejęcie rynku medialnego zajęło ponad pięć lat. I miał na to przemyślaną strategię

„George Soros, najbardziej wpływowy miliarder na świecie, popiera przyjmowanie uchodźców i chce zlikwidować granice” – mówi lektor.

W tle pojawia się najpierw zdjęcie Sorosa z groźną miną, chwilę później migawki z zamieszek z udziałem śniadych mężczyzn. „Jego polityka zrujnowałaby Węgry” – kontynuuje lektor. Po czym na ekranie pojawia się już szeroko uśmiechnięty Soros, a lektor przestrzega: „Nie pozwól, by Soros śmiał się jako ostatni”.

Trwający 30 sekund spot, który Węgrzy zobaczyli w telewizji na początku lipca, kończy informacja: „Przygotowane przez rząd Węgier”. Podobny spot puszczono w radiu, a wizerunek szczerzącego się Sorosa z hasłem „Nie pozwól, by Soros śmiał się jako ostatni” pojawił się w reklamach w dziennikach, serwisach internetowych, na billboardach i plakatach w całym kraju. Zselyke Csaky, senior researcher z organizacji Freedom House, naliczyła takich billboardów 37 przy samej drodze do lotniska. Na jednym z przystanków w Budapeszcie ktoś dopisał flamastrem na plakacie „śmierdzący Żyd”, na innym dorysowano gwiazdę Dawida.

„Węgierski podatnik sfinansował kampanię nienawiści przeciwko Sorosowi. (...) Promuje antysemityzm. Paskudne” – komentowała na Twitterze Lydia Gall z budapeszteńskiego biura Human Rights Watch.

Opozycyjne media na Węgrzech przypominały, że u Orwella w „1984” za całe zło tego świata też odpowiadał starszy pan żydowskiego pochodzenia, Emmanuel Goldstein. – Soros, tak jak Fethullah Güllen w Turcji, jest według zwolenników rządu źródłem całego zła – mówi Atilla Bátorfy, dziennikarz serwisu Atlatszo.hu. – Nowa kampania informacyjna kosztowała 5,7 miliarda forintów [ok. 80 mln zł – przyp. red.]. To najdroższa kampania w historii Węgier – dodaje.

Jakub Mejer

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.