Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 09-10/2017

Konferencje prasowe

Czyli czego oczekują dziennikarze, a na co narzekają

Rozumiem, że promocja nowego smaku sera topionego jest dla producenta wydarzeniem, ale czy naprawdę trzeba odsłaniać plakat ze zdjęciem produktu przy akompaniamencie ścieżki dźwiękowej z »Gwiezdnych wojen«?” – napisał w ankiecie PressInstitute jeden z dziennikarzy.

No właśnie: czy trzeba? Konferencje prasowe to jedno z istotnych źródeł informacji dla mediów, ale coraz częściej dziennikarze wychodzą z nich zawiedzeni, a organizatorzy są rozczarowani efektami informacyjnymi. W badaniu przeprowadzonym przez PressInstitute chcieliśmy sprawdzić, jakie mogą być przyczyny tego rozejścia się oczekiwań z efektami – zapytaliśmy dziennikarzy o ich opinie dotyczące organizacji konferencji prasowych oraz o ich rzeczywiste oczekiwania wobec takich spotkań. PressInstitute przeprowadził badanie metodą ankiety internetowej w dniach 28 czerwca – 25 lipca br. Udział wzięło 98 dziennikarzy z całej Polski, z różnych rodzajów mediów. Każdy z nich deklaruje, że obsługuje konferencje prasowe.

Wyniki badania dość wyraźnie wskazują, gdzie tkwi błąd w myśleniu organizatorów konferencji prasowych. Jak to podsumował jeden z ankietowanych: „Dziennikarze to dorośli ludzie, nie trzeba aż tak ubarwiać rzeczywistości”. Inny przypomina: „Konferencja prasowa to nie event działu PR”. Poza tym organizatorzy nie rozumieją, jak zmienia się praca dziennikarzy w dobie internetu; że nie mają już tyle czasu co kiedyś, by poświęcić kilka godzin w ciągu dnia na obecność na ciekawym evencie, ale wrócić do redakcji bez istotnych informacji – bo redakcje oczekują dziś od dziennikarzy informacji na bieżąco, do różnych kanałów komunikacji. Czas wygrywa z fajerwerkami. Warto więc prześledzić odpowiedzi ankietowanych, by tego czasu – swojego i dziennikarzy – nie tracić.

Joanna Sędek

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.