Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2017

Detoks od Twittera

Ćwierkanie wciąga tak, że zabiera wielu dziennikarzom każdą minutę wolnego czasu. Niektórzy próbują więc uwolnić się od tweetowania

W sylwestra dziennikarz TVN Krzysztof Skórzyński zajrzał na Twittera kilkakrotnie. Na swoim profilu pożartował z turystów, którzy tradycyjnie już utknęli w drodze nad Morskie Oko, przytoczył eksperta odradzającego łączenie alkoholu i sylwestrowej pirotechniki, po czym wypalił: „Nowy rok trzeba zacząć od mocnego akcentu. Likwiduję Twittera. Szczęść Wam Boże na resztę życia. Wasz Krzysiek”. Po tej deklaracji wśród komentujących było trochę śmiechu („Chcesz likwidować całego Twittera? Ja się nie zgadzam”; „Całego czy kawałek?”) i jedna przytomna uwaga: „Twittera się rzuca jak palenie, wróci :)”.

Ale Skórzyński nie wrócił.

Pięć miesięcy później w jego ślady poszedł Tomasz Smokowski, dziennikarz sportowy Canal+. 9 maja ogłosił: „W ramach dalszego detoksu i dla zdrowotności, postanowiłem wylogować się z TT co najmniej do sierpnia, czego i Wam życzę. »Goodbye and goodnight«”.

„Postanowienie zgrabne. Jednak myślę, że będzie falstart. Tak czy inaczej brawo! Mocna rzecz!” – ocenił Jacek Jaszczyk, szef Radiopl.ie, internetowej rozgłośni dla Polaków w Dublinie.

Nie pomylił się. 22 maja, po śmierci Zbigniewa Wodeckiego, Smokowski przerwał milczenie i wrzucił osobisty tweet: „P. Zbyszku. Zaszczytem było pana poznać”. Dziś tłumaczy, że po prostu nie mógł postąpić inaczej. I zaklina się, że postanowienia więcej nie złamie.

Skórzyński był na TT przez blisko siedem lat. W tym czasie wrzucił 26,6 tys. tweetów i zgromadził 61,8 tys. followersów, czyli osób śledzących jego profil. Smokowski od lipca 2014 roku zamieścił 10,6 tys. tweetów i dorobił się 60,8 tys. obserwujących. Obaj wskoczyli do grona najpopularniejszych „ćwierkających” dziennikarzy. Dlaczego zdecydowali się odejść z Twittera? Bo, jak zgodnie podkreślają, dobrze poznali jego ciemne strony. A one niemal całkowicie przysłoniły korzyści płynące z obecności w tym serwisie.

Łukasz Zalesiński

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.