Vectra ma nową umowę z TVN WBD  |  GoldenSubmarine rozpoczyna międzynarodową współpracę  |  Widownia serialu TVP 2 "Barwy szczęścia"  |  "Rolniczki" zmienią antenę  |  Polsat bez pełnego sezonu serialu paradokumentalnego  |  Wyniki finansowe nadawcy Motowizji  |  Wygasła koncesja kanału  |  Oglądalność "Trudnych spraw" w TV 4  |  Dodatkowe odcinki programu naziemnej Anteny HD  |  Polska Press z akcją społeczną  |  Marketing i PR PHH  |  Maczfit klientem  |  Potrzebna agencja do kampanii o wsparciu integracji  |  Tom Llamas prowadzącym "NBC Nightly News"  |  Microsoft zainwestuje 400 mln dol. w Szwajcarii w rozwój AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Vectra ma nową umowę z TVN WBD  |  GoldenSubmarine rozpoczyna międzynarodową współpracę  |  Widownia serialu TVP 2 "Barwy szczęścia"  |  "Rolniczki" zmienią antenę  |  Polsat bez pełnego sezonu serialu paradokumentalnego  |  Wyniki finansowe nadawcy Motowizji  |  Wygasła koncesja kanału  |  Oglądalność "Trudnych spraw" w TV 4  |  Dodatkowe odcinki programu naziemnej Anteny HD  |  Polska Press z akcją społeczną  |  Marketing i PR PHH  |  Maczfit klientem  |  Potrzebna agencja do kampanii o wsparciu integracji  |  Tom Llamas prowadzącym "NBC Nightly News"  |  Microsoft zainwestuje 400 mln dol. w Szwajcarii w rozwój AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Vectra ma nową umowę z TVN WBD  |  GoldenSubmarine rozpoczyna międzynarodową współpracę  |  Widownia serialu TVP 2 "Barwy szczęścia"  |  "Rolniczki" zmienią antenę  |  Polsat bez pełnego sezonu serialu paradokumentalnego  |  Wyniki finansowe nadawcy Motowizji  |  Wygasła koncesja kanału  |  Oglądalność "Trudnych spraw" w TV 4  |  Dodatkowe odcinki programu naziemnej Anteny HD  |  Polska Press z akcją społeczną  |  Marketing i PR PHH  |  Maczfit klientem  |  Potrzebna agencja do kampanii o wsparciu integracji  |  Tom Llamas prowadzącym "NBC Nightly News"  |  Microsoft zainwestuje 400 mln dol. w Szwajcarii w rozwój AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2017

Taki nasz urok

Z Dominiką Wielowieyską rozmawia Marek Zając

Nadchodzi DZIEŃ PO. Wygrywacie wybory, reklamy spółek skarbu państwa wracają do „Gazety Wyborczej” – i co?

Reklamy powinny być zamieszczane w mediach zgodnie z racjonalnymi zasadami; w zależności od ich nakładu, zasięgu i skuteczności dotarcia do konsumenta. Zdałabym się na opinie nie tyle polityków, ile domów mediowych. A przede wszystkim: ja żadnych wyborów nie zamierzam wygrywać. Moja publicystyka sprowadza się do tego, że mówię, co uważam za słuszne.

Media w wyborach uczestniczą od dawna. „Polityka” wzywała na okładce: „Tusku, musisz”. A Jarosław Kurski wzywał w „Gazecie” do głosowania przeciw PiS.

Pod tym względem nie różnimy się od Zachodu, gdzie gazety stosują tak zwany endorsement, wprost ujawniają sympatie polityczne. Siłą rynku jest pluralizm. Każdy redaktor naczelny czy komentator popiera, kogo chce, a odbiorca wybiera. Są dwa wyjątki: media publiczne i reporterzy polityczni. Dlatego nie przeszkadza mi, że na przykład Michał Karnowski otwarcie opowiada się za Jarosławem Kaczyńskim. Za groźne uważam coś innego: niektóre media przekroczyły granicę, za którą stały się gazetą partyjną.

Gdzie przebiega Rubikon?

Tam, gdzie powiązania kapitałowe prowadzą wprost do polityków. Przykład: „W Sieci” i senator Grzegorz Bierecki. Zła sytuacja, chociaż zgodna z prawem. I przekaz takiego tygodnika jest nie tyle ideowym wsparciem, co propagandą w stu procentach zgodną z partyjnym interesem.

Marek Zając

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.