Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Wydanie: PRESS 07-08/2017

Zamykanie sieci

Dawno i nieprawda – tak można skwitować pogląd, że dziś w internecie można znaleźć wszystko, czego się szuka

Winternecie jest wszystko” – w wyszukiwarce Google na to hasło pokazuje się ponad 25 mln wyników. To jeden z ulubionych nie tylko dziennikarskich bon motów, od których zęby bolą prawie tak mocno jak od „amatorów białego szaleństwa” i tego, że „czas pokaże”. Firma Cisco szacuje, że w 2016 roku ruch w internecie przekroczył jeden zettabajt (tryliard bajtów), a jak policzyła firma informatyczna MicroFocus, prawie 3,5 mld internautów codziennie publikuje ponad 4 mld postów na Facebooku, ponad 4 mln godzin filmów na YouTube i wstukuje 6 mld haseł w Google. Jednak wcale nie znaczy to, że w sieci jest wszystko, bo czasy, gdy tak było, należą do przeszłości.

Internet jest coraz bardziej regulowany prawnie – wykradzione treści, które kiedyś mogły wisieć w sieci latami, teraz są kasowane w ciągu kilku chwil. Wchodzą też przeróżne przepisy, jak chociażby „prawo do zapomnienia” czy nowelizacja ustawy o służbach specjalnych, które umożliwiają prawne ograniczenie dostępu do treści. – Kiedyś znalezienie w internecie materiałów, których potrzebowałam do tekstu czy książki, zabierało mi 15 minut. Dziś często nie widzę ich wcale albo zamiast nich czytam dopisek, że zostały usunięte – mówi dziennikarka i autorka książek Kamila Sypniewska. – To prawda, wyniki na pierwszych stronach Google bardzo się ujednoliciły. Wikipedia i kilka tych samych stron, zero różnorodności, która była kiedyś – stwierdza Jakub Halcewicz, redaktor Laboratorium „Więzi” i serwisu MamPrawoWiedziec.pl.

Jakub Mejer

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.