Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2017

Problemy kadrowe

Młodzi ludzie chcą pracować wszędzie, tylko nie w reklamie. Jak to zmienić?

Agencja Publicis, poszukując nowych kreatywnych, wysłała wiosną 2015 roku do konkurencyjnych agencji „konie trojańskie” zachęcające tamtejszych pracowników, by przeszli do Publicis. 15 wiodących na rynku firm reklamowych – m.in. BBDO, Young & Rubicam, DDB & tribal, TBWA, Lemon Sky J. Walter Thompson, McCann, Havas, O&M – otrzymało tzw. piniaty w postaci figurek konia wypełnionych cukierkami. Na opakowaniach cukierków widniał napis: „Move your creativity [email protected]”.

– Potrzebowaliśmy doświadczonych kreatywnych do obsługi nowych i dotychczasowych klientów, którzy poszerzyli z nami współpracę – wyjaśnia Marek Gargała, prezes Publicis. – Musieliśmy w jednym momencie zatrudnić kilkanaście osób. W związku z tą akcją przeszło do nas jakieś dziesięć osób. To było bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej – dodaje.

Dlaczego jednak postawiono na taką niestandardową akcję? – Nie był to tylko przejaw kreatywności. Dziś mamy do czynienia z rynkiem pracownika – przyznaje Gargała.

Potrzeby firm są bowiem większe niż możliwości rynku, więc sporo agencji prowadzi otwarte rekrutacje. Jednak branża boryka się z brakiem świeżej krwi, problemy z powiększeniem kadr występują właściwie na każdym szczeblu. Jak pokazuje raport o zarobkach w reklamie sporządzony w 2016 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, w połowie badanych firm wzrosło zatrudnienie. A prognozy agencji na 2017 rok są podobne: 71 proc. badanych firm zakłada wzrost liczby pracowników.

Tylko nie ma skąd ich brać.

Agata Małkowska-Szozda

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.