Wydanie: PRESS 04/2017
Łapią whatsapp
Jednym z najnowszych trendów wśród niemieckich wydawców dzienników są newslettery przygotowywane na komunikatory typu WhatsApp czy Messenger.
Każdego ranka parę minut po siódmej największy opiniotwórczy dziennik w Niemczech „Süddeutsche Zeitung” rozsyła przez WhatsApp newsletter z najważniejszymi wydarzeniami dnia. To mieszanka trzech newsów, „o których powinna Pani/powinien Pan wiedzieć”. Wśród nich coś z polityki krajowej, międzynarodowej, tematów społecznych lub gospodarczych. Krótko, zwięźle, bez ikonek, ale zawsze z pozdrowieniami i podpisem pełniącego dyżur wydawcy. I tak np. 7 marca czytelnik „SZ” dowiedział się o rozpoczęciu w Dreźnie procesu przeciwko skrajnie prawicowej grupie Freital; o tym, że USA instalują rakiety w Korei Południowej i ekskluzywnie o tym, że niemieckie ministerstwo transportu sprawdza, czy rowerzyści będą mogli przejeżdżać na czerwonym świetle. Każdy news składał się z dłuższego, informacyjnego tytułu i kodu dostępu do artykułu. Kolejne trzy newsy „Süddeutsche Zeitung” wysyła codziennie po 18. Czasem dziennik rozsyła też tą drogą informację „z ostatniej chwili”.
Katarzyna Domagała-Pereira
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter