Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 04/2017

Próba odwagi

Dziennikarze odmawiają wyjazdów w teren, dziennikarki tracą zlecenia – ataki na dziennikarzy w Niemczech mają już swoje konsekwencje.

Thilo Schmidt, reporter rozgłośni Südwestrundfunk (SWR), wybrał się na jedną z poniedziałkowych demonstracji Pegidy w Dreźnie. Chciał przygotować materiał na przypadający w maju światowy dzień wolności prasy. Wyciągnął mikrofon, by nagrać skandujących demonstrantów. Do repertuaru pegidowców należy bowiem nazywanie mediów „kłamliwą prasą” (Lügenpresse). Jeden z manifestujących zapytał Schmidta, „dla jakiego gównianego medium” pracuje – a kiedy dziennikarz odparł, że nie odpowiada na takie pytania, mężczyzna zaczął wykrzykiwać i obrażać reportera. Wsparło go kilku innych demonstrantów. „Pakuj swój mikrofon i zjeżdżaj!”, „Nie chcemy cię tutaj!” – usłyszał Schmidt. Jeden z napastników pchnął reportera łokciem, ktoś inny próbował mu wyrwać mikrofon z ręki. „Nikt z obecnych nie starał się wpłynąć łagodząco na agresorów. W pobliżu nie było policji” – zaznacza Thilo Schmidt. Atak opisał 10 marca w blogu Augenzeugen.info (Świadkowie) uruchomionym przez Niemiecki Związek Dziennikarzy (DJV). Blog ma dokumentować coraz częstsze akty przemocy i hejtu wobec dziennikarzy i uwrażliwić opinię publiczną. Ma także zmusić polityków do działania, szczególnie w kwestii środków bezpieczeństwa podczas akcji populistycznych ugrupowań.

Wśród relacji w blogu znalazł się także opis ataku na ekipę stacji telewizyjnej ZDF. Na ubiegłorocznym wiecu wyborczym populistycznej Alternatywy dla Niemiec w Magdeburgu ktoś rozpylił w stronę dziennikarzy gaz łzawiący. Nie brakuje też przykładów zajść, w których dziennikarze byli popychani, kopani, opluwani, policzkowani, a ich sprzęt niszczony.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.