Wydanie: PRESS 11/2016
Publiczna telewizja tabletowa
Francuski pomysł na hybrydową telewizję informacyjną.
Naszym celem jest skończenie z histerią informacji i wracaniem w kółko do tych samych wydarzeń” – zapowiada Michel Field, dyrektor informacji francuskiej telewizji publicznej France TV. To jedno z założeń Franceinfo – uruchomionego we wrześniu br. przez publicznego nadawcę kanału informacyjnego. Inna zasada, której mają się trzymać jej dziennikarze, brzmi np. „lepiej przegapić scoop, niż opowiadać byle co”.
W znaku graficznym po żółtym dwukropku na końcu nazwy „Franceinfo” pojawia się napis: „Otwórz się na informacje”, a każdy temat kończą dżingle kompozycji Jeana-Michela Jarre’a z apelem: „Lajkuj, tweetuj, komentuj, podziel się”. Bo ambicją nowej stacji jest przede wszystkim dotarcie i pozyskanie widowni oglądającej telewizję głównie na smartfonach, tabletach i w komputerze. Nowa stacja różni się również tym od tradycyjnych konkurentów, że nie ma w niej reklam.
Mariusz Kowalczyk, France TV
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter