Wydanie: PRESS 11/2016
Czytelnicy wybierają
Merkurist to jeden z najbardziej obiecujących niemieckich start-upów dziennikarstwa lokalnego, opartego na współpracy z czytelnikami.
Jeden z mieszkańców Moguncji chciał się dowiedzieć, dlaczego na miejskiej Starówce wymiera tradycyjna gastronomia i znikają niektóre sklepy, a zamiast tego pojawiają się drogie kawiarnie i kolejne filie znanych marek modowych. Inny czytelnik zwrócił uwagę na salony gier i pyta: dlaczego jest ich tak dużo? Ktoś inny zainteresował się niebezpiecznym dla ruchu drogowego skwerem, na którym autobusy spychają osobówki na chodnik. Tego typu tematy widnieją na stronie Merkurist.de. Bardzo prawdopodobne, że dziennikarze przeprowadzą w ich sprawie research i napiszą artykuł, który potem pojawi się na witrynie.
Merkurist to jeden z najbardziej obiecujących niemieckich start-upów medialnych. Jego twórcy – ekonomista Manuel Conrad i informatyk Meik Schwind – postanowili zapełnić lukę na rynku lokalnych informacji dostępnych nieodpłatnie i drogą cyfrową. Choć w Moguncji istnieje kilka dzienników lokalnych, to albo swoje treści schowały za paywallem, albo – jak twierdzi Conrad – oferują produkty nieidące z duchem czasu.
Katarzyna Domagała-Pereira
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter