Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza medialna wokół Ewy Wrzosek  |  Nagroda jubileuszowa w Polskim Radiu  |  Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11/2016

Geojournalism

Największe wrażenie robiła mapa – pełna czerwonych kropek, a każda symbolizowała co najmniej jedną ofiarę wojny w Iraku. W ten sposób „The Guardian” pokazał dane ujawnione kilka dni wcześniej przez WikiLeaks.

Znany chyba wszystkim obraz z map Google przedstawiał fragment Bagdadu, a na nim setki czerwonych kropek. Gdy czytelnik kliknął w którąś z nich, na ekranie pojawiał się dymek z urzędniczo skrupulatną informacją, do jakiej kategorii zdarzeń ten przypadek został zakwalifikowany, z liczbą zabitych i rannych, w podziale na cztery grupy: aliantów, armię iracką, cywilów i wrogów, czyli siły walczące ze sprzymierzonymi.

Zrobienie mapy zawierającej np. 20 danych średnio sprawnemu w posługiwaniu się mapami Google dziennikarzowi zajmie maksymalnie 30 minut. Gdy jednak powiększamy mapę Bagdadu, to widać, że tych czerwonych kropek jest tu coraz więcej – dokładniej – ok. 60 tys.! Ręcznie tak dużej liczby danych nie da się wprowadzić w kilka dni, nawet gdyby zatrudnić całą wycofaną z Iraku armię amerykańską. Jak w takim razie Simon Rogers i jego zespół z The Guardian Datablog tego dokonali?

Stanisław M. Stanuch

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.