Wydanie: PRESS 11/2016
Kup paywall
Polski rynek płatności za treści dziennikarskie to wciąż pole eksperymentów, choć sprawdzone pomysły już są.
Jak wskazuje raport „Digital News Report 2016” przygotowany przez Reuters Institute for the Study of Journalism, Polacy akceptują płacenie za treści w sieci – przyznało to aż 20 procent ankietowanych przez instytut, co jest drugim najlepszym wynikiem wśród badanych krajów. Również eksperci PwC zauważają, że w naszym kraju rośnie liczba użytkowników płatnych serwisów, szczególnie na urządzeniach mobilnych. – Wydawcy w coraz większym stopniu muszą skupiać swoją strategię na rozwoju wielotematycznych platform w sieci – twierdzi Paweł Wesołowski, partner w PwC, lider zespołu ds. rynku telekomunikacji, mediów, rozrywki i technologii. Potwierdzają to też wydawcy. – Zarówno dla e-wydań, jak i subskrypcji cyfrowych obserwujemy w tym roku dwucyfrowe wzrosty – mówi Marcin Kowalczyk, head of digital w Gremi Media.
Jakub Mejer
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter