Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Przychody Biura Reklamy Gazet Lokalnych  |  Firma Lisner prowadzi przetarg  |  Oglądalność serialu "Gliniarze" w Polsacie  |  Player udostępnia przedpremierowo wybrane programy  |  Sekretarz redakcji informacji Radia Zet  |  TVP Seriale ze spadkiem udziałów  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Holo Group chwali się wzrostem  |  Rokmates prowadzi kampanię  |  Salestube rozpoczyna współpracę  |  Audio branding InPostu  |  Marka Fru ma nowe logo  |  Burn Energy sponsorem festiwali  |  Pracownicy techniczni "The Washington Post" założyli związek zawodowy  |  Fuzja Paramount ze Skydance Media odłożona na 90 dni  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 09/2016

Razem, ale i osobno

Czasy dominujących agencji full service powoli się kończą. Na rynku reklamy nastał czas pączkowania firm o różnych specjalizacjach.

Kiedy kilka lat temu agencje reklamowe na gwałt przemodelowywały się w firmy full service, tłumaczono to oczekiwaniami klientów: chcieli, by wszystkie usługi skupiał jeden podmiot. To miało korzystnie wpłynąć na spójność komunikacji, ograniczyć koszty i usprawnić współpracę. W 2013 roku agencje zamykały więc odrębne spółki, w które w międzyczasie obrosły – BTL czy o kompetencjach interaktywnych – i ogłaszały: świadczymy usługi full service.

„Klienci nie chcą już dzielić budżetu na off- i online. Komunikacja jest jedna. Tradycyjny podział na ATL i resztę to przeżytek, który pokutuje jeszcze przede wszystkim w sieciówkach” – tłumaczył Marcin Maj, CEO z OS3. „Klient nie fragmentaryzuje kanałów, którymi się posługuje w komunikacji swoich marek, podchodzi do zagadnienia kompleksowo. My też powinniśmy tak robić, bo to gwarantuje spójność działań na wszystkich polach” – dodawał Michał Kazimierczak, CEO Young & Rubicam.

Ale ostatnio część klientów zmieniła zdanie o 180 stopni. I agencje, by znów im dogodzić, przebudowują struktury, wydzielając osobne spółki lub działy specjalizujące się w konkretnych usługach.

Daria Różańska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.