Wydanie: PRESS 09/2016
Wideonewsy? To trzeba umieć!
„Digital News Report 2016” ujawnia, dlaczego informacje wideo nie mają dużych oglądalności w Internecie. A także jak to można zmienić.
Jeszcze trzy lata temu newsy wideo na stronach wydawców internetowych innych niż telewizje stanowiły rzadkość – dzisiaj zaczyna się to zmieniać. Miliony wyświetleń notowane przez youtuberów czy gigantyczna oglądalność filmików ze śmiesznymi bobasami i kotkami podziałały na wyobraźnię wydawców. Wprawdzie YouTube od lat notuje stały wzrost, lecz od połowy 2014 roku zaczęła wzrastać liczba oglądanych materiałów wideo na Facebooku. Pod koniec drugiego kwartału 2014 roku użytkownicy Facebooka wyświetlili ok. 1 mld filmików, a YouTube – ok. 6 mld. Po roku na Facebooku dziennie wyświetlano pięć razy więcej wideo, a na YouTube jedynie o 1,5 mld więcej (dane Facebook i YouTube).
Wszyscy – od stacji telewizyjnych typu CNN, po media stricte internetowe typu Huffington Post – natychmiast zwiększyli liczbę publikowanych wideo w nadziei, że u nich też internauci będą tak często klikać przycisk „play”. Jak podają analitycy z firmy NewsWhip, w czerwcu 2015 roku CNN publikował miesięcznie w Internecie 35 newsów wideo, a Huffington Post – 58. Od lutego tego roku obaj wydawcy umieszczają na swoich witrynach ponad 300 wideonewsów miesięcznie. To wzrost rzędu kilkuset procent! Podobne inwestycje poczynili praktycznie wszyscy wielcy wydawcy internetowi, co widać również w Polsce.
Sęk w tym, że to, co działa w segmencie rozrywki, nie gra tak samo dobrze w informacjach. Internauci nie chcą z takim samym zapałem oglądać newsów wideo, jak oglądają roześmiane bobasy.
Stanisław M. Stanuch
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter