Wydanie: PRESS 09/2016
Co pana interesuje?
To nieprawda, że mężczyźni przestali czytać prasę, trzeba tylko zrozumieć, jakich tematów dziś w niej szukają.
Gdy w marcu ub.r. Marquard Media Polska wprowadzał na rynek polską edycję „Esquire”, nawet konkurencyjni wydawcy przyznawali, że to bardzo udany debiut. Każdy z nich po cichu liczył, że segment magazynów dla mężczyzn wreszcie zacznie rosnąć. „Nic tak nie rozwija jak zdrowa rywalizacja. Kolejny męski tytuł to znak, że z mężczyznami można rozmawiać nie tylko o polityce” – podkreślał w „Presserwisie” Michał Kukawski, redaktor naczelny „Malemena”.
Po roku dwumiesięcznik „Esquire” miał już prawie połowę mniej czytelników. Tegoroczny marcowo-kwietniowy numer sprzedał się tylko w 6,4 tys. egz. (dane ZKDP). Zaś „Malemen” w ciągu tego roku zniknął z rynku.
Wydawcy magazynów dla mężczyzn nie mają łatwo. Czasopisma z krzyczącymi na okładkach nagłówkami typu „Sex w wodzie” czy „Pojedynek gadżetów” coraz mniej kuszą panów. Jednak wcale nie oznacza to, że mężczyźni przestali czytać prasę. Gdy w redakcji zapytałam kolegów, czy i co czytają regularnie – każdy wymienił jeden–dwa tytuły.
Sęk w tym, że każdy inne.
Iga Kołacz
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter