Wydanie: PRESS 04/2014
Medium młodych
Choć Instagram wciąż nie elektryzuje działów marketingu tak jak Facebook, media wchodzą w niego, licząc na większe dotarcie do młodych internautów
Magazyn „Aktivist” działa na Instagramie od marca ub.r. i był jednym z pierwszych polskich mediów, które weszły na ten serwis społecznościowy. Po roku śledzi go tam nieco ponad 2 tys. osób – w porównaniu z Facebookiem niewiele. Jednak na Instagramie każdą fotografię lajkuje co najmniej kilkadziesiąt osób, co przy takim samym zasięgu na Facebooku byłoby trudno osiągalne. – To nasza redakcyjna inicjatywa, niezwiązana z żadnymi konkretnymi marketingowymi celami – wyjaśnia Sylwia Kawalerowicz, redaktor naczelna „Aktivist”.
– Członkowie redakcji na co dzień sami robią zdjęcia, więc doszliśmy do wniosku, że fajnie byłoby się podzielić z czytelnikami naszym spojrzeniem na miasto. Siłą Instagramu jest komunikacja za pomocą ładnych obrazów, które mają często większą moc rażenia i przekazywania emocji niż status na Facebooku – dodaje.
Jak wynika z rozmów z polskimi redakcjami, które już są na Instagramie, właśnie o to „rażenie obrazami” chodzi. Jeszcze nie o zwiększenie przychodów, nawet nie o wzmożony marketing – w odróżnieniu od Facebooka Instagram to jeszcze medium niezdominowane przez działy marketingu – tylko o przywiązywanie odbiorców do marki i pokazywanie im własnej twarzy medium.
Adrian Todorczuk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter