Wydanie: PRESS 04/2014
Małe, ale własne
Rynek prasy maleje, ale nadal powstają nowe tygodniki lokalne. I większość z nich nie pada
Na lokalnych rynkach walka o czytelnika trwa w najlepsze. Tylko w dwóch ostatnich latach w Polsce powstało ponad 20 tygodników lokalnych. Jak policzyliśmy, 16 należy do niezależnych wydawców i nadal się ukazuje. Co ciekawe, nie były pierwszymi tytułami na swoim terenie – mają już lokalną konkurencję: samorządową bądź niezależną.
Większość nowych tygodników ukazuje się w południowej Polsce. Zatrudniają od dwóch do siedmiu dziennikarzy i zwykle dwóch lub trzech handlowców od sprzedaży reklam. Ich potencjał czytelniczy stanowią miasta, gminy i powiaty liczące od 40 tys. do ponad 600 tys. mieszkańców, przy czym żadna z tych gazet nie jest wydawana w mieście wojewódzkim. O tym, że przetrwały na rynku, zdecydowało kilka czynników.
Anna Małuch
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter