Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Piłkarskie klubowe MŚ z obrazem z kamery umieszczonej na stroju sędziego  |  Kolejne shortlisty Cannes Lions 2025  |  Wyniki finansowe producenta "Ślubu od pierwszego wejrzenia"  |  Spółka realizująca programy kabaretowe zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność talk-show "Mówię Wam" w TVN Siedem  |  Serial dokumentalny TVP 1  |  Polsat Box Go ma dziewiętnasty kanał  |  "Poranna rozmowa" w RMF FM  |  Zestawienie portali z informacjami z regionu  |  Spór Lewandowski – Probierz w sieci  |  Odbiorcy sceptyczni wobec AI w branży newsowej  |  WPP Media Poland  |  Podkarpackie szuka agencji  |  Zespół Kantar Polska  |  RFI i France 24 podpadły władzom Togo  |  Cannes Lions: szef Amazona wybrany na człowieka roku mediów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03/2012

Kuszące volty

Reklamowanie energii jest wyzwaniem dla agencji marketingowych i firm energetycznych. Bo jak reklamować coś, czego nie widać?

Staramy się odchodzić od dosłowności. Ukazujemy kontekst, sytuację, w której klienci stykają się z naszą usługą. Pokazujemy, jakie korzyści otrzymuje klient wybierający naszą ofertę. Jako pierwsza firma energetyczna przygotowaliśmy reklamy traktujące temat z przymrużeniem oka – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji RWE Polska. 

Paweł Gniadek, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej i PR Tauron Polska Energia SA, tłumaczy, że branża energetyczna jest w szczególnym momencie: – Rynek energetyczny jest już w pełni otwarty i konkurencyjny dla firm, natomiast dla odbiorców indywidualnych jeszcze nie. Nad cenami dla tych drugich czuwa Urząd Regulacji Energetyki, więc stawki wszystkich producentów i dostawców energii dla konsumentów są mocno zbliżone – wyjaśnia. I dodaje: – To ma się jednak zmienić, może nawet już w tym roku. Wtedy znajomość marki i sympatia do niej będą miały znaczenie dla wyborów podejmowanych przez klientów indywidualnych.

Inna sytuacja panuje na rynku gazu. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA przygotowało w lutym br. projekt „Programu uwolnienia gazu”, który ma doprowadzić do liberalizacji rynku ceny gazu dla odbiorców instytucjonalnych już w 2013 roku. Według przygotowywanych przez spółkę prognoz po liberalizacji rynku ceny w Polsce będą zrównywać się z tymi, które obowiązują w Czechach czy Niemczech, czyli wzrosną.

Adam Maciejewski, (CP)

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.