Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03/2012

Kuszące volty

Reklamowanie energii jest wyzwaniem dla agencji marketingowych i firm energetycznych. Bo jak reklamować coś, czego nie widać?

Staramy się odchodzić od dosłowności. Ukazujemy kontekst, sytuację, w której klienci stykają się z naszą usługą. Pokazujemy, jakie korzyści otrzymuje klient wybierający naszą ofertę. Jako pierwsza firma energetyczna przygotowaliśmy reklamy traktujące temat z przymrużeniem oka – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji RWE Polska. 

Paweł Gniadek, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej i PR Tauron Polska Energia SA, tłumaczy, że branża energetyczna jest w szczególnym momencie: – Rynek energetyczny jest już w pełni otwarty i konkurencyjny dla firm, natomiast dla odbiorców indywidualnych jeszcze nie. Nad cenami dla tych drugich czuwa Urząd Regulacji Energetyki, więc stawki wszystkich producentów i dostawców energii dla konsumentów są mocno zbliżone – wyjaśnia. I dodaje: – To ma się jednak zmienić, może nawet już w tym roku. Wtedy znajomość marki i sympatia do niej będą miały znaczenie dla wyborów podejmowanych przez klientów indywidualnych.

Inna sytuacja panuje na rynku gazu. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA przygotowało w lutym br. projekt „Programu uwolnienia gazu”, który ma doprowadzić do liberalizacji rynku ceny gazu dla odbiorców instytucjonalnych już w 2013 roku. Według przygotowywanych przez spółkę prognoz po liberalizacji rynku ceny w Polsce będą zrównywać się z tymi, które obowiązują w Czechach czy Niemczech, czyli wzrosną.

Adam Maciejewski, (CP)

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.