Wydanie: PRESS 03/2012
Grupa wpływów
ATM Grupa dostała kanał na pierwszym multipleksie, ale rusza z nim jako ostatni nadawca
Kartkuję marcowy tv guide. W Programie 1 Telewizji Polskiej codziennie „Galeria”, w czwartki „Ojciec Mateusz”, w niedziele „Ranczo” i znowu „Ojciec Mateusz”. Dwójka powtarza „Licencję na wychowanie”. W Polsacie codziennie „Pierwsza miłość”, do tego „Świat według Kiepskich”, powtarzany też w Polsacie 2, który poza tym przypomina „Ludzi Chudego”. Wszystko to produkcje firm należących do ATM Grupy SA. Spośród największych nadawców jej programów nie emituje jedynie TVN.
– Na rynku producentów seriali koszulkę lidera przekazują sobie na zmianę: ATM Grupa, Tadeusz Lampka i Michał Kwieciński – ocenia Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający firmy producenckiej Endemol Polska.
Jak obserwują konkurenci, ATM Grupa wolałaby nie mieć komu tej koszulki przekazać.
Kiedy w styczniu 2004 roku ATM Grupa wchodziła na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych, była znana głównie z sitcomu „Świat według Kiepskich” i reality show „Bar”. O ile pierwsza produkcja radzi sobie w Polsacie do dziś, o tyle druga nie powtórzyła sukcesu „Big Brother”. Kilka lat później ATM Grupa nakręciła ambitny serial political fiction „Ekipa”, który zmienił wizerunek producenta postrzeganego jako dostarczyciel rubasznej rozrywki.
Elzbieta Rutkowska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter