Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 11/2011

Ciąg dalszy nastąpi

- Koniunktura na seriale owocuje nowymi kanałami i produkcjami

Jeszcze kilka lat temu widz w Polsce był zmuszony czekać na serial np. ze Stanów Zjednoczonych kilka ładnych miesięcy. Szybkie premiery zza oceanu były raczej wyjątkiem niż regułą. Dziś to się zmienia. – Widz seriali jest bardzo wymagający i nie chce długo czekać na nowy tytuł. Chcemy temu sprostać – mówi Edyta Pytlewska-Mele, channel editor w Fox International Channels Poland. Aleksander Kutela, prezes HBO Polska, przyznaje, że już od ponad roku widoczny jest trend wprowadzania seriali do ramówki zaraz po rozpoczęciu ich emisji w Stanach. – Polska staje się coraz ważniejszym rynkiem i partnerem, więc coraz łatwiej jest ustalić dobre warunki – wyjaśnia Kutela. 

HBO Polska dzień po amerykańskiej premierze zaczęło emitować np. „Pacyfik” czy „Grę o tron”. Wiele tytułów pokazuje niespełna tydzień od pojawienia się ich za oceanem. – Tempo jest zawrotne. To wyzwanie promocyjne i logistyczne – przyznaje Kutela. 

Podobną strategię przyjęły polskie kanały Fox International Channels: Fox i Fox Life. Sześć dni po pierwszej emisji seriale „Terra Nova” czy „The Walking Dead” trafiły do ramówki Foksa, a jedna z produkcji – „Anatomia prawdy” – nawet przed premierą. – To był efekt współpracy naszych stacji z kilku krajów – mówi Edyta Pytlewska-Mele.

Nadawcy w tym też upatrują przewagę nad stacjami ogólnopolskimi. Najpierw serial debiutuje w stacji tematycznej czy premium, a dopiero później trafia do ramówki TVP czy TVN. „Pacyfik”, który HBO pokazywało wiosną ub.r., dopiero teraz mogą oglądać widzowie TVP 1. Jedynka emituje też „Białe kołnierzyki”, a Dwójka – musicalowy „Glee”, które nadawał już Fox. 

Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.