Wydanie: PRESS 11/2011
Show w blasku flesza
- Bauer i Edipresse w ogniu wzajemnych oskarżeń
Kiedy 19 września dziennikarze stawili się na konferencji w reprezentacyjnej kamienicy Edipresse Polska w Warszawie, gdzie wydawca miał ogłosić debiut swojego nowego magazynu „Flesz Gwiazdy & Styl”, zdziwiła ich skromna oprawa eventu – zamiast zwyczajowego przy takiej okazji szampana był skromny catering, kawa i herbata. To, co najpierw tłumaczyli sobie kryzysem, wyjaśniło się, gdy po prezentacji pisma przedstawiciele Edipresse zaczęli oskarżać konkurencyjne Wydawnictwo Bauer o wykradzenie koncepcji pisma. Miesiąc wcześniej bowiem Bauer wprowadził w dwutygodniku „Show” pomysły przygotowywane – zdaniem Edipresse – właśnie do „Flesza”. A to „Flesz” miał być spektakularnym sukcesem na rynku prasy people w tym roku. Przygotowywano go przez dwa i pół roku, wydając na to miliony złotych.
Choć z pierwszych danych wydawcy wynika, że „Flesz” nieźle się sprzedaje, z jego wejścia zapamiętamy raczej skandal i wzajemne oskarżenia. Sądząc po reakcji innych wydawców – to nie pierwsza taka wojna i raczej nie ostatnia.
Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter