Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 10/2011

Porażka na żywo

W sieci nie ma miejsca na telewizje linearne – wydawcy przekonali się o tym na własnej skórze. Treści wideo oferują w wielu miejscach.

Na rozwijaniu, a potem zwijaniu telewizji internetowej w modelu tradycyjnym skórę mocno obtarł Łukasz Skalik. Po doświadczeniach w krakowskim ośrodku TVP w 2006 roku zaczął współtworzyć projekt Interia.tv. – To była pierwsza telewizja internetowa w Polsce nadawana na żywo – podkreśla Skalik, dziś kierownik Wp.tv i multimedialnego wsparcia portalu w Wirtualnej Polsce. – Odzwierciedlaliśmy model linearny. Uważaliśmy, że wideo na żądanie będzie przyszłością, ale wtedy YouTube dopiero raczkował – dodaje. Prezes Interii Artur Potocki przyznaje, że chcąc robić telewizję na żywo z własnymi programami, portal musiał w jakimś sensie konkurować z tradycyjnymi telewizjami. Przy tym Interia.tv wymagała sporych inwestycji, które w tamtym czasie nie miały szansy się zwrócić. – W telewizji granej na żywo zostały odpowiednio sformatowane teledyski, a autorskie programy czy materiały reporterskie trafiły na oddzielną stronę w modelu na żądanie – opowiada.

Kilka miesięcy po Interii własną telewizję stworzyła Wirtualna Polska. – Wirtualna Polska popełniła ten sam błąd co Interia. Poszła w kierunku telewizji linearnej – nie ma wątpliwości Skalik, którego portal ściągnął do Warszawy po uruchomieniu projektu. Niemal od razu przebudował ramówkę. – Ustalone godzinowe pasma zamieniłem na playlisty z opcją wyboru programu po stronie użytkownika – mówi.

Portale zdały sobie bowiem sprawę, że w Internecie nie sprawdzi się model znany z telewizji tradycyjnej. – Przy przekazie linearnym trzeba spowodować, aby w danym momencie na strumieniu pojawiła się określona liczba internautów, którym można wyświetlić reklamy – tłumaczy Skalik. – W Internecie nie ma miejsca na telewizje linearne przede wszystkim dlatego, że sam konsument nie szuka tam tego rodzaju treści. Przewaga Internetu nad tradycyjną telewizją polega właśnie na tym, że możemy w dowolnym momencie obejrzeć treści, które akurat nas interesują – uważa Michał Daniluk, dyrektor zarządzający domu mediowego PHD.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.