Wydanie: PRESS 10/2011
Gazeta czyta ciebie
Amerykańscy wydawcy są przekonani, że spersonalizowane elektroniczne gazety pokazały sposób na lepsze dotarcie do czytelnika. Niektórzy już kopiują ten pomysł.
Wyobraź sobie, że Flipboard jest jak bombonierka, tyle że zamiast czekoladek zawiera informacje, a każda jest z dziedziny, która cię rzeczywiście interesuje. Po ściągnięciu tej aplikacji na iPada (jest bezpłatna) najpierw podajesz nazwy swoich kont na Facebooku i Twitterze. Z nich Flipboard zrobi pierwsze dwa działy twojej gazety. Mało atrakcyjne wizualnie treści z serwisów społecznościowych zobaczysz na ekranie jako ciekawie złamane artykuły: z tytułem i ze zdjęciem. Nie będzie w nich nudnego spisu postów twoich znajomych ani wyznań typu „w weekend nieźle się nawaliłem” – Flipboard wybiera przede wszystkim konkretne treści, którymi twoi znajomi się dzielą: otworzy teksty z wrzucanych przez nich linków, wyjmie zdjęcia i przerobi to wszystko na oryginalny layout twojej własnej elektronicznej gazety.
Po podaniu kont z Facebooka i Twittera Flipboard przedstawi ci spis sekcji, z których możesz wybrać te interesujące. Jeśli zaznaczysz np. News, system zaproponuje ci listę blisko 30 mediów, z których może dostarczać informacje do twojej gazety, od BBC News, „The New Yorker”, „The Economist”, „Daily Telegraph”, po serwis prasowy Białego Domu i specjalistyczny serwis dla dziennikarzy Nieman Lab. Wybierasz, co chcesz, system włamuje teksty na strony i przed oczami otwiera ci się jedyna gazeta zrobiona specjalnie dla ciebie.
Tomasz Bitner
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter