Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kulisy zmian w spółce Wyborcza  |  Polskie Radio 24 i redakcja zagraniczna  |  Kanał Zero zatrudnia  |  Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 10/2011

Polonia Today

To paleotelewizja – tak o programie informacyjnym TVP Polonia mówią eksperci. Polonusom jednak się podoba, choć bardziej ze względów emocjonalnych niż merytorycznych.

Jeżeli przyśni się nam bałwan, to może on zwiastować niepowodzenie w biznesie” – oznajmia telewidzom Agata Konarska. I nie jest to kabaret, lecz – jak świadczy logo w rogu ekranu – program informacyjny „Polska 24” w TVP Polonia. Prowadząca kontynuuje wątek bałwana, powierzając widzów koledze, Maciejowi Kraszewskiemu, który w felietonie „Krasztest” prezentuje ulepionego ze śniegu Lodomira oraz serię dowcipów na jego temat (np. „bałwan prędzej czy później zaczyna lać wodę”). „Oby jak najmniej bałwanów” – kończy Kraszewski, chrupiąc marchewkowy nos. W wyemitowanym 14 grudnia ub.r. odcinku „Polski 24” oprócz bałwanów program wypełniły m.in. odczytana przez prezenterkę informacja o wypadku polskiego jachtu u wybrzeży Argentyny, zilustrowana zdjęciem jakiejś jednostki pływającej, i materiały o pierwszym czarnoskórym pośle w polskim Sejmie oraz opłatkowym spotkaniu Związku Polaków na Litwie. Po bałwanie, a przed prognozą pogody, gościem „Polski 24” był piosenkarz Wojciech Gąssowski. 

– Sposób narracji przypomina programy lokalne: tam zaplecze i możliwości są skromne, więc opowiada się rozwlekle. Należałoby też popracować nad dramaturgią, nad prezenterkami, naturalnością czytania z promptera, językiem, a także obrazem, żeby nie był statyczny, lecz miał potencjał dziania się. Program jest bardzo nierówny, materiały miałkie zmieszane z interesującymi – ocenia program Jacek Dąbała, medioznawca z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

5 września br. „Polskę 24” zastąpiła „Polonia 24”. Miała być nową jakością, ale tak jak poprzedniczka przypomina gazetkę ścienną. – Poprzedni program informował o wydarzeniach w Polsce, zahaczając o Polonię. Nasz jest skierowany do widzów mieszkających za granicą – mówi Łukasz Kardas, dyrektor TVP Polonia.

– Nie za bardzo widzę różnicę – stwierdza jednak Jacek Dąbała.

Elżbieta Rutkowska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.