Wydanie: PRESS 06/2011
ESK-alacja
- Miasta, które postawiły na kulturę, przyciągają coraz więcej turystów i budują wizerunek ośrodków, w których warto żyć i inwestować
Duszniki-Zdrój szczycą się prestiżowym, najstarszym polskim festiwalem muzycznym – Międzynarodowym Festiwalem Chopinowskim. Jednak dzisiaj coraz więcej miast stara się przyciągnąć turystów ofertą kulturalną. Duszniki rozbudowały więc własną m.in. o Święto Papieru (z wykorzystaniem miejscowego Muzeum Papiernictwa), które tylko w ub.r. przyciągnęło do liczącego ok. 5 tys. mieszkańców miasta blisko 10 tys. osób, Letnie Warsztaty Smyczkowe i towarzyszące im koncerty oraz międzynarodowy festiwal Muzyka Epok. – Planujemy jeszcze zorganizowanie festiwali jazzowego i Mendelssohna-Bartholdy’ego – mówi Rafał Greszta, dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury i Sportu, współorganizatora Muzyki Epok.
Anna Nawrocka, account manager w Euro RSCG Sensors, uważa takie postępowanie za rozsądne. Chopin to magnes na turystów i melomanów, jednak sam imponujący staż festiwalu nie sprawi, by Duszniki spontanicznie kojarzyły się z kompozytorem i dzięki temu przyciągały tłumy, tak jak Żelazowa Wola. Za to cykliczne wydarzenia kulturalne, które będą się kojarzyć z miastem, to dobry motyw przewodni jego promocji.
Więcej w czerwcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter