Wydanie: PRESS 06/2011
Promocja miast
- Miasta i regiony promuje się dziś tak,
jak kredyty bankowe czy pastę do zębów
Trzy osoby leżą na podłodze berlińskiego Dworca Głównego nad wydrążonymi w niej niewielkimi dziurami. Obok zdemontowane płytki posadzki, gruz, piasek. Poszukiwaczom towarzyszy zatopiony w lekturze gazety mężczyzna w średnim wieku. Czyta artykuł wyjaśniający znaczenie całej scenki. Leżące postaci to manekiny, a to, czego szukają, to skarby Małopolski: kopalnie soli w Wieliczce i Bochni, muzeum w podziemiach krakowskiego Rynku Głównego, jaskinie Tatr i Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.
Taką scenkę przygotowano w ramach kampanii promocyjnej Małopolski na 45. Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB w Berlinie (8–13 marca br.). Władze Małopolski nie kryją, że chętnie promują region poprzez niestandardowe kreacje: – Im więcej niekonwencjonalnych działań, tym lepiej. Łatwiej się wyróżnić na tle coraz silniejszej konkurencji i zostać zapamiętanym – twierdzą. Dlatego podczas targów dodatkowo zorganizowano flash mob: na umówiony znak ponad 300 osób, początkowo wmieszanych w tłum, rzuciło się do przeszukiwania zakamarków dworca. Wszędzie dało się wówczas słyszeć szept: „Schatze, Schatze...” (Skarby, skarby...).
Więcej w czerwcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter